Nej vad roligt med småttingar, får hoppas du får frisimmande. :-)
Mitt Jordätar/sa akvarium
Kollaps
X
-
-
Tack Alf visst är de skoj o få tillökning. De spottade ut dem ett tag i en grop i går morse men sedan har de haft dem instängda i munnen. DaRe ett av dina par leker just nu, jag håller tummarna för att de får frisimmande.Kommentar
-
Hurra nu har jag frisimmande yngel och både deras mor och far delar på att ta skydda dem i munnen. Nu får vi se hur länge de klarar sig. Detta är ett ungt par som är knappt året gamla och detta är första gången de lekt! Vad kan jag göra för att ynglen ska klara sig så länge som möjligt? Behöver de någon speciell mat och när börjar jag mata dem?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Lägg in den i youtube och lägg en länk här.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Frisimmande
Nu så är de full fart ynglen simmar omkring skyddade av föräldrarna som skyddar sina små. Honan äter lite själv men hanen är för upptagen av att vakta för att äta något. Det är en hel hög med yngel någonstans strax över 100 st. De simmar snabbt in i sina föräldrars mun så fort de får tillfälle.
Nicarna håller sig på sin kant då de just lagt rom i en av grottorna och de stora jordätarna håller sig på behörigt avstånd så kanske klarar sig ynglen ett tag. Är det för mkt att hoppas på att några ska bli fullstora?
Jag ska lägga ut lite film på hur de spottar ut och plockar upp sina yngel har just gjort rent rutan hjälpligt så de blir lite klarare bilder (o:
Nu ska jag bara lära mig youtubeKommentar
-
Så nu ska vi se om det funkade.
De verkar gå bra för dem än så länge iaf och skocken med yngel verkar vara lika mångaSenast redigerad av DaRe; 02 May 2012, 07:57.Kommentar
-
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
De simmar fortfarande yngel omkring men skocken har minskat rejält, jag tror inte att de kommer överleva. Framför allt är det nicarna som är där och tar för sig. Jag lägger ut en film lite senare.Kommentar
-
Kul!!
Ser fram emot filmen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag hade Satanoperca jurupari på 80-talet, 3 generationer i samma kar. De hade lite annorlunda beteende: när föräldrarna villa samla yngel öppnade de munnen och skakade i hela kroppen, yngel simmade in i munnen direkt. Fler o fler blev utestängda medan de växte men många klarade sig ändå. Ungefär 30 stycken per kull växte till 4 cm längd. Inte många kan man tycka, men i naturen klarar sig inte så många heller.
Lycka till jasiri! Vackra fiskar.
Mina gick med discus och tetror.Kommentar
-
30 var ju väldigt många i mina ögon. Coolt. Du har inga gamla bilder eller filmer?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar