If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Skulle vilja få lite tips på hur man får växter att trivas på ett bra sätt, har bara haft fiskar som äter dom tidigare, men tänkte köra ett kar med massa växter å några snakeheads.
Mycket ljus och stillastående vatten så växer det så det knakar. Har ett sådant (killi)kar på 60 l - det producerar växter som sedan sakta tynar bort i mina större kar p g a kraftig genomluftning/filtrering och sämre ljus skulle jag tro.
Mycket ljus och stillastående vatten så växer det så det knakar. Har ett sådant (killi)kar på 60 l - det producerar växter som sedan sakta tynar bort i mina större kar p g a kraftig genomluftning/filtrering och sämre ljus skulle jag tro.
Tillsätter du nån typ av växtnäring? har ganska lungt vatten bara ett ytterfilter, burken 680l
Nej jag tillsätter ingen växtnäring - karet är så att säga low tech. Du får hoppas på svar från ngn som kör CO2 och PMDD-gödning. Utan att kunna ngt om växtodling i så djupt kar som du har tror jag belysningen är nyckeln - åtminstone för de snabbväxande arterna.
Ljus, näring och kol är, i den ordningen, de viktigaste faktorerna för bra växtlighet. Det vanligaste är nog att folk har för svag och ffa gammal belysning, det är viktigt att byta rör med jämna mellanrum för de tappar en hel del effektivitet. Vad kör du för belysning nu?
Ljus, näring och kol är, i den ordningen, de viktigaste faktorerna för bra växtlighet. Det vanligaste är nog att folk har för svag och ffa gammal belysning, det är viktigt att byta rör med jämna mellanrum för de tappar en hel del effektivitet. Vad kör du för belysning nu?
Kommentar