If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har länge i mitt huvud planerat en tripp till neonfisken... Kolla in hemsidan, de uppdaterar med senaste sändningar och så har de en lista på vad de har på lager... En hel del kul arter...
Känns bara som att Köpenhamn är ett stort projekt att ta sig till med bil... får bli en tågresa när man har lite bättre med pengar...
Det allta bästa tycker jag är att hänga med på Malmö Akvarie Förenings Köpenhamns resa den 11/2. Då kommer man runt till alla de bästa butikerna i Köpenhamn. Dessutom träffar man andra akvarister och kan snacka fisk på vägen. Jag har varit med de senaste åren men i år jobbar jag tyvärr just den helgen.
Jag tycker själv att Neonfisken är den absoluta topp butiken. alltid spännande fisk från Sydamerika och dessutom en uppdaterad lagerlista på nätet så att man kan planera sina inköp i förväg. Vilka butiker som är bäst är ju dock en fråga om tycke och smak och framför allt vilken fisk man är intresserad av.
Mm, säger också Neonfisken, fast det är ju lite vad för fisk man är ute efter. De har dock ett varierat utbud, odlar en del själva också verkar det som. Andra klassiker är Akvarium Österbro, Planteimporten, Zoocity samt en i Rödövre som jag inte kommer ihåg namnet på. Sök här i forumet, finns minst en äldre tråd om Köpenhamnsbutiker. Tror det var Daniel_i_Malmö som var schysst och lade ut en beskrivning av en MAF-runda i Byen.
Kommentar