Ny inom Malawi världen...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hiru
    Användare
    • July 2006
    • 47

Ny inom Malawi världen...

Hej på er
    Nu har man gått över från ca till malawi.
    Har skaffat mig ett 540 kar med bl.a.
    Golden 1+1
    Socolofi 1+2
    Crabro 2+3
    Auratus 1+2
    Röd zebra 3 ( vet ej fördelningen)
    Redfin 1+1
    Vad tror ni om den blandningen? Kanske nån som har nån förslag på vilka fler man skulle kunna ha.
    En fråga till er som har bytt från lysrör till LED.
    Hur har ni löst det? Har ni spottar, dioder eller slingor? Hur många watt ska man ha?
    Jag är nämligen ute efter lite mer dämpat belysning i karet. Skulle det funka med Malawi?
  • robbanfisk
    Användare
    • March 2006
    • 1

Hej dom arterna kommer nog funka tillsammans.En fråga varför fler sorter? Varför inte fler av dom du redan har? Typiskt malawikar med massa olika arter.
    Lycka till.

Kommentar

• Hiru
      Användare
      • July 2006
      • 47

Sant ska nog öka på med fler av de jag har. Framför allt Golden och zebrorna.
      Men är lite sugen på demensoni men vet inte hur de kommer att funka med resten...

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Förstår hur du tänker. Det finns helt enkelt för många snygga fiskar man vill ha. Skulle nog tro att du får ett mer harmoniskt akvarium med fler av färre arter. Sedan slutar kanske önskan om att ha de där andra arterna i att det blir ett akvarium till, ... ett till,...

Hehe,
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Hiru
          Användare
          • July 2006
          • 47

Jag har redan planer på ett nytt kar. Men ska först investera i en bra LED lösning istället för lysrör

Kommentar

Arbetssätt...