Kom över ett Bioplast 250L Möbelkar. Såg inga problem när jag var och hämtade det men nu när jag kört igång det så efter en stund ibland upp till 1h så börjar det blinka. inte slockna, men man kan säga att det ändrar i styrka. Så kan det börja allt ifrån 1min efter tändning till upp emot 1h och mitt i allt så kan det sluta sen påbörjas igen! Har kollat på rampen och finns inget som man kan byta ut mer än rören och har testat med andra rör men samma problem! är tacksam för svar Mvh jimmy
Flimrande lysrör
Kollaps
X
-
-
Byt glimtändare så ordnar det sig!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza" -
-
-
Det måste väl finnas glimtändare? Det gör det väl på alla lysrörsarmaturer? Kan de sitta under nån lucka eller på annat sätt dolt?Kommentar
-
Kommentar
-
Det behøver ikke være glimtenner om det er T5 rør (de tynne) da er det elektronisk tenning. Men er det T8 rør er det glimtenner.
Cichlid_PowerKommentar
-
Men om de inte har glimtändare kan ju inte heller problemet vara att glimtändaren är slut, så då är frågan varför rampen flimrar. Glappkontakt?Kommentar
-
Tycker inte det ser ut som om det är fel på glimtändaren när man ser på filmen.
Jag har haft nåt liknande med en ramp med nya lysrör och då har det flimrat ungefär så som på filmen och efter någon dag så var det borta. Det var T8 med 14K rör.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ibland när lysrör är nya flimmrar dom
det brukar räcka med att tända o släcka dom ett tiotal gånger
Både T5 o T8 kan ha elektronisk ballast vilket gör att ingen glimtändare behövsjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Kommentar
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tycker T5 känns instabilt vad gäller livslängd på elektroniken. Har bara en ramp på 2 x 35w, det ena röret har redan pajat och det hjälpte inte att byta bägge rören, fortfarande bara ett som lyser. Tror jag skall ta klivet direkt från T8 till LED så småningom.Kommentar
Kommentar