Ytterfilter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tisse89
    Användare
    • January 2011
    • 330

Ytterfilter

Hej alla!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet utav de billiga ytterfilter som finns på marknaden, ex Aquael?

Jag vet att om man skriver att man ska köpa ett nytt filter till sitt akvarium, brukar man få en massa förslag på olika Eheimpumpar, jag håller med om att deras innerfilter är utan tvekan bäst. Förmodligen är det lika så med ytterfilter.
    Men med en begränsad ekonomi så är det lockande att köpa de billiga varianten. Det viktigaste för mig är säkerheten, så man slipper att torka en massa vatten när man kommer hem.

MVH Christofer
    CA

Parachromis loisellei
    Cryptoheros sajica
    Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >
  • Uffe Lindström
    Användare
    • May 2005
    • 285

Ursprungligen postat av Tisse89
    Hej alla!

Jag undrar om ni har någon erfarenhet utav de billiga ytterfilter som finns på marknaden, ex Aquael?

Jag vet att om man skriver att man ska köpa ett nytt filter till sitt akvarium, brukar man få en massa förslag på olika Eheimpumpar, jag håller med om att deras innerfilter är utan tvekan bäst. Förmodligen är det lika så med ytterfilter.
    Men med en begränsad ekonomi så är det lockande att köpa de billiga varianten. Det viktigaste för mig är säkerheten, så man slipper att torka en massa vatten när man kommer hem.

MVH Christofer
    Jag har haft ett Aquael UNI MAX 700 i ett par år och är riktigt nöjd. Det är riktigt bra fart på det och det har stor filtervolym. Sen tycker jag det är fiffigt med två insug och två utblås.

Mvh
    Uffe
    www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• Tisse89
      Användare
      • January 2011
      • 330

Ursprungligen postat av Uffe Lindström
      Jag har haft ett Aquael UNI MAX 700 i ett par år och är riktigt nöjd. Det är riktigt bra fart på det och det har stor filtervolym. Sen tycker jag det är fiffigt med två insug och två utblås.

Mvh
      Uffe
      Okej! är slangarna tillräckligt långa för att man ska kunna ha utsug och blås från båda hållen i karet? Är de tystlåtna eller låter det som en traktor?

MVH Christofer
      CA

Parachromis loisellei
      Cryptoheros sajica
      Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• Uffe Lindström
        Användare
        • May 2005
        • 285

Ursprungligen postat av Tisse89
        Okej! är slangarna tillräckligt långa för att man ska kunna ha utsug och blås från båda hållen i karet? Är de tystlåtna eller låter det som en traktor?

MVH Christofer
        Mina in/ut respektive in/ut sitter i varsin ända på en 2 meters burk.
        Jag tycker inte det låter speciellt mycket. Men det där med att "låta mycket" är ju så inviduellt.

Mvh
        Uffe
        www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• Tisse89
          Användare
          • January 2011
          • 330

Ursprungligen postat av Uffe Lindström
          Mina in/ut respektive in/ut sitter i varsin ända på en 2 meters burk.
          Jag tycker inte det låter speciellt mycket. Men det där med att "låta mycket" är ju så inviduellt.

Mvh
          Uffe
          Låter bra!

Tack för infon!

MVH Christofer
          CA

Parachromis loisellei
          Cryptoheros sajica
          Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >