Ta ut Back to Nature bakgrund?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BjooorK
    Användare
    • August 2011
    • 64

Ta ut Back to Nature bakgrund?

sitter här och funderar på om man ska skippa btn backgrunden som sitter i mitt 720 är en Amazonas som tar alldeles för mycket simyta i karet, hur tar man lättast ut den utan att repa sönder glaset? finns det nån marknad för begagnade btn?

Mvh Björk
    1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
    2x375L
    4x300L Under uppstart
    1x300L Tillväxtkar
    1x50l Yngelkar
  • Getingen
    Användare
    • December 2012
    • 412

Ursprungligen postat av BjooorK
    sitter här och funderar på om man ska skippa btn backgrunden som sitter i mitt 720 är en Amazonas som tar alldeles för mycket simyta i karet, hur tar man lättast ut den utan att repa sönder glaset? finns det nån marknad för begagnade btn?

Mvh Björk
    Blocket går det säkert att sälja på men tror det är betydligt mer lättsålt på något av alla fiskforumen. Här till exempel. Finns nåt medel som ska lösa upp silikon tror jag. Vet dock inte hur det påverkar glaset och bakgrunden. Sen är det visa som skär med fiskelina och andra som helt enkelt bara går bärsärka gång med lite försiktighet.

Kommentar

• Erik Österlund
      Användare
      • January 2005
      • 3788

Ursprungligen postat av BjooorK

Mvh Björk
      En tunn, tandad kniv är det som har funkat bäst för mig. Förhoppningsvis är det ett tjocklager med silkon för då är det lättare, annars finns risk att du "sågar" i bakgrunden istället och det är inte bra om du tänkt att sälja den.

Silikonet får du bort med tålamod, rakblad, tålamod och tålamod. Det ska finnas något bra medel för att få bort silikon också men jag kommer inte ihåg vad det heter eller vad det kostar.

Kommentar

Arbetssätt...