Liten rapport från SARFs riksstämma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    Liten rapport från SARFs riksstämma

    Nu i helgen anordnade SARF (Sveriges Akvarieföreningars Riksförbund) sin riksstämma i Örebro.

    Själva stämmoförhandlingarna var ovanligt givande tyckte jag dessutom. Faktiskt riktigt roligt till och med. Som vanligt valdes en ny styrelse och diverse motioner och frågor behandlades. En motion som behandlades var förslag på medlemsvärvartävling. Beslutet blev att föreningarnas medlemsökning ska redovisas men att det inte ska ha formen av en tävling. Även de första stegen till en diskussion om etik gällande akvariefiskar påbörjades. T ex är det förbjudet att i Sverige stympa och färga fisk, men det är inte otillåtet att importera och sälja fisken.

    Efter det var det dags för SM i akvaristik mellan sveriges akvarieföreningar. Som lagdeltagare i Stockholms Akvarieförening ger jag härmed mina gratulationer till Uddevalla akvarieförening som tog hem bucklan. Mattias och jag gick bet på frågan "hur många av världens fiskarter anser Akvariets Lexikon är lämpliga sötvattensakvariefiskar". Om ett lag kan svaret på den frågan så är det bara att bocka och buga samt erkänna att man funnit sina övermän. På kvällen var det sedan middag och många långa akvariediskussioner.

    Söndagen vigdes åt föredrag. Först gick Alf Stahlsberg igenom cikliderna som förut fördes till släktet Aequidens samt de som fortfarande är kvar. Alf har rest mycket i Sydamerika samt fångat fisk så hans föredrag var mycket intressant. Efter det presenterade Mattias Grönlund de årstidslekande killifiskarna vilkas färger borde intressera all världens malawifreaks.

    Att hela arrangemanget var så trevligt ska vi tacka Örebro Akvarieförening samt oss själva för. Det är de som deltar på arrangemangen som är orsaken till att de existerar.
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Mats
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 804

    #2
    HURRAAAAAAAA VI ÄR BÄÄÄSSSSSSTTTTTTTTTT.

    UDDEVALLA AKVARIEFÖRENING.


    GRATULERAR

    MATS

    http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

    Kommentar

    Arbetssätt...