Troffetråden 2012

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    Ursprungligen postat av doohan
    Släppte ihop mina ikola hannar med honorna som gått i ett delat 375l (filtermatta) Honorna var smala så dom har fått äta upp sig ett par månader. efter ett par min så var det full fart med lite boxning längs ytan ala ikola style och lekförsök,,,

    Dom färgar inte 100 än men det kan bero på att dom gått åtskilda ett par månader ,,,Men dom är på G
    Ja väldigt fina, är det typiskt för ikola att gå upp till ytan på deet sättet? Det ser lite kul ut.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • October 2003
      • 1567

      Tropheus moorii Golden Kalambo hona

      En firre som jag fått som hane, men det var ju en hona som nu ruvar.
      Bifogade filer
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • August 2002
        • 8616

        Man försöker så gott man kan, och vad gör troffarna? Sabbar!
        En firre hade fått spö av en sur gammal Moliro. Stoppade Moliron i en Åledskasse för att den spöade skulle få återhämta sig. (Varför i en Åledskasse? Jo, dels blir det mindre problem att släppa tillbaka den sedan, när den har bibehållit "grupplukten" och de andra inte har glömt den, och dels hade jag inget annat alternativ.)
        Vad gör då den spöade. Hoppar över i Åledskassen och tar ännu mera stryk.
        Våffö gör dem på dette viset?
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          Hehe, det var smått osannolikt!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • October 2003
            • 1567

            Haha, hoppas att min kalambohona stannar i sin Åledskasse, så hon inte åker på mer spö. Fiskar är bra underliga, min hona hade inga problem med att hävda sig bland alla kalambosar tills hon fick mun full av ägg. Det var tre fyra stycken som var på henne en vecka efter leken, så hon placerades i en en Åledskasse även hon. Hon har ca två veckor kvar i kassen sen får vi se hur det går, och hur många småttingar hon har.
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            Arbetssätt...