Troffetråden 2012
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Man försöker så gott man kan, och vad gör troffarna? Sabbar!
En firre hade fått spö av en sur gammal Moliro. Stoppade Moliron i en Åledskasse för att den spöade skulle få återhämta sig. (Varför i en Åledskasse? Jo, dels blir det mindre problem att släppa tillbaka den sedan, när den har bibehållit "grupplukten" och de andra inte har glömt den, och dels hade jag inget annat alternativ.)
Vad gör då den spöade. Hoppar över i Åledskassen och tar ännu mera stryk.
Våffö gör dem på dette viset?mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Hehe, det var smått osannolikt!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Haha, hoppas att min kalambohona stannar i sin Åledskasse, så hon inte åker på mer spö. Fiskar är bra underliga, min hona hade inga problem med att hävda sig bland alla kalambosar tills hon fick mun full av ägg. Det var tre fyra stycken som var på henne en vecka efter leken, så hon placerades i en en Åledskasse även hon. Hon har ca två veckor kvar i kassen sen får vi se hur det går, och hur många småttingar hon har.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar