Troffetråden 2012
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
-
Sköna bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tycker fler borde lägga upp lite uppdaterade bilder, på så många olika troffar som möjligt... Alltid kul med bilder!Tropheus VF kasakalawe
Kommentar
-
Lite bråk
Släppte ihop mina ikola hannar med honorna som gått i ett delat 375l (filtermatta) Honorna var smala så dom har fått äta upp sig ett par månader. efter ett par min så var det full fart med lite boxning längs ytan ala ikola style och lekförsök,,,
Dom färgar inte 100 än men det kan bero på att dom gått åtskilda ett par månader ,,,Men dom är på GKommentar
-
Udda beteende
Har noterat ett udda beteende som jag inte sett förut. Har en hona som har gått några veckor med ett saftigt tugg. Senaste dagarna har hon gått upp till ytan och hämtat luft för att sedan vända om och ställa sig vertikalt från botten och släppa upp luftbubblor. Nån som har sett liknande?TropheusKommentar
-
Ja
jag har varit med om det vid några tillfällen. 1a gången var den en F1 ikola hona som lekt o gett yngel några gånger som plötsligt gjorde så. Det syns tydligt då dom har svårt att dyka/simma nedåt med all luft i munnen. Dom spottar ut luften efter ett tag o simmar upp till ytan och tar ny luft. Min teori är att dom är uppvaktad av en envis hane o fejkar graviditet Jaa skulle vi se en kvinna som såg ut att vara på smällen så skulle vi troligen leta efter en annan icke gravid kvinna att göra det med. Känns inte så långsökt, men det är bara en teori å jag har haft fel förr...
Kanske åxå så att dom har något problem med hakpåsen som dom försöker fixa......
Har noterat ett udda beteende som jag inte sett förut. Har en hona som har gått några veckor med ett saftigt tugg. Senaste dagarna har hon gått upp till ytan och hämtat luft för att sedan vända om och ställa sig vertikalt från botten och släppa upp luftbubblor. Nån som har sett liknande?Senast redigerad av doohan; 07 December 2012, 03:00.Kommentar
-
Intressant teori, vore ju j-vl-gt coolt om det var så.
Går det att få reda på me rom den möjligheten? Har dessa honor varit väldigt påpassade innan?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Släppte ihop mina ikola hannar med honorna som gått i ett delat 375l (filtermatta) Honorna var smala så dom har fått äta upp sig ett par månader. efter ett par min så var det full fart med lite boxning längs ytan ala ikola style och lekförsök,,,
Dom färgar inte 100 än men det kan bero på att dom gått åtskilda ett par månader ,,,Men dom är på G
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
Tack Göran!
Dom har varit väldigt fina hela gruppen. Dock har dom lekt mycket så att honorna blev väldigt smala, Så jag delade av akvariet med en filtermatta med honorna på ena sidan å hanarna på andra sidan. Fick stoppa i en grupp chipimbi då det bara var 4 ikola hannar å den stora spöade de andra. Honorna har ätit upp sig en hel del så nu simmar dom tillsammans igen Gillar att hanarna(inte alla) t.o.m har lite rött i ryggfenan.
Kommentar
Kommentar