Ja riktigt stilig grupp
Troffetråden 2012
Kollaps
X
-
-
Det finns tjuvar som springe och tjuvfiskar på natten i dammarna, när någon kommer på dom så droppar dom fisken i första bästa damm och spelar oskyldiga =)
Oavsett så är dom dammodlade skitballa men tyvärr lite mer känsliga än andra arter enligt min erfarenhet. Jag har för mig att Peter schupke skriver det med i sin bok om troffar.
Jag ska kolla det i morgon när jag har boken i handen.
Kommentar
-
Kommentar
-
Snälla tjuvar o få fram en sån Troffe! Dom borde få betalt för det, men skulle dom veta va dom kostar här skulle dom nog svimma eller dö i hjärtinfarkt
Dom som är SO är med ganska stor säkerhet en bastard. Det finns inga/ingen vad jag vet som sett en VF som har orange eller rött i sig. Dom som är VF är alltid gulgröna. Förmodligen har någon tappat några caramba i muzimu dammen...
Det finns tjuvar som springe och tjuvfiskar på natten i dammarna, när någon kommer på dom så droppar dom fisken i första bästa damm och spelar oskyldiga =)
Oavsett så är dom dammodlade skitballa men tyvärr lite mer känsliga än andra arter enligt min erfarenhet. Jag har för mig att Peter schupke skriver det med i sin bok om troffar.
http://www.bokus.com/bok/97839360273...ka-i-tropheus/Kommentar
-
Va
kul att du fick dina bärnsten till slut Grattis!
Dom ser väldigt fina ut, Hur stora är dom?
... de blev 23 vf kasakalawe, köpta hos kent i nol. Har för mig att du också köpt dina troffar av honom?
här är en liten video på den nya gruppen:
http://youtu.be/IfmKXCadTWQKommentar
-
Ja
Äntligen så vet jag mer om denna fina troffe. Gillar dess variation och beteende.
Menar du att dom är känsligare för buken då antar jag?
Uppstod inte Kiriza gold på samma sätt? Alltså i en damm!
Tack för ditt svar!
Dom som är SO är med ganska stor säkerhet en bastard. Det finns inga/ingen vad jag vet som sett en VF som har orange eller rött i sig. Dom som är VF är alltid gulgröna. Förmodligen har någon tappat några caramba i muzimu dammen...
http://www.bokus.com/bok/97839360273...ka-i-tropheus/Kommentar
-
Kiriza gold sägs komma från ett par st VF som var helt gula men om det är sant får man ju aldrig veta. Jag tror mer på att det är en mutation som uppståt efter en tids inavel då denna troffe inte bara är annorlunda i färg utan även i vitalitet, jag har svårt att tro att den skulle klara sig i sjön.Kommentar
-
Dom är medelstora, vilket jag också föredrar. Hannarna är större än honorna iaf, vet inte om det är ålderskillnad eller om det ska vara så? min förra grupp såg jag inte så stor skillnad. de är 8 hannar 15 honor, vilken fördelning har du på dina?Tropheus VF kasakalawe
Kommentar
-
Har
Minst 1/3 fördelning på mina Drygt 20 honor å 5-6 hannar.
Svårt att säga om det är åldersskillnad på vf, huvudsaken är att dom inte är as stora...
Hej , tack. Jag dom kom till slut till min ägo.
Dom är medelstora, vilket jag också föredrar. Hannarna är större än honorna iaf, vet inte om det är ålderskillnad eller om det ska vara så? min förra grupp såg jag inte så stor skillnad. de är 8 hannar 15 honor, vilken fördelning har du på dina?Kommentar
-
-
-
4 meter med Tropheus
Jeg har nå gjort om mitt 2200 liter til Tropheus-akvarie. Mine M. Kilesa og andre sandlekere går i egne kar.
Har to VF grupper i akvariet nå: Tropheus Kiriza samt Tropheus duboisi sp Maswa.
Det går litt annen fisk i akvariet også - bl. a noe T. Golden Kiriza. Tror jeg skal ta ut disse fra gruppen. Ellers trives mine Foai godt sammen med troffene. Det samme gjør mine gnatochromis permaxilaris.
Kommentar
-
-
-
[QUOTE=Dag-Jostein Andresen;866582]Jeg har nå gjort om mitt 2200 liter til Tropheus-akvarie. Mine M. Kilesa og andre sandlekere går i egne kar.
Har to VF grupper i akvariet nå: Tropheus Kiriza samt Det går litt annen fisk i akvariet også - bl. a noe T. Golden Kiriza. Tror jeg skal ta ut disse fra gruppen. Ellers trives mine Foai godt sammen med troffene. Det samme gjør mine gnatochromis permaxilaris.
Fina fiskar du har Dag-Jostein. Tummen upp!Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar