If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Blir bandet bredare och gulare med åren? Dvs långt efter att de färgat om från ungfisk- till vuxendräkt?
Det är min erfarenhet i alla fall, det tar ett par år innan det är färdigutvecklat. de blir även biffigare med åren och får då en liten tuffare framtoning som jag gillar. Huvudenas ljusblåfärg blir mer isblåa också.
Ett misslyckat foto, men man ser min favorit bärnsten ganska bra på denna bild. Den helgula i mitten, som har en blåaktigt ryggfena o huvet går åxå i lite blått. Så bortse från den dåliga bilden med fiskstjärten i nederkant som vinkar hejdå osv
Köpte först ett 60mm nikon 2:8 macro, men kände att jag kom väl nära akvariet, så jag återlämnade det och valde Nikons 105mm 2:8 macro istället, alltså storebror till det 60mm jag först provade Nu stämmer avståndet bättre o jag trivs som fisken i vattnet
Ursprungligen postat av Mikael W
Vilken fin och skarp bild. Vad har du för ett nytt objektiv? (Inte för att det är objektivet som tar fotona, men ändå intresserad. )
Kommentar