If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det gör du helt rätt i att visa upp alla fina troffar som du har.
Men jag saknar bild på "körsbären" för du har väl dem kvar?
Mvh Johan
Klart att jag har dem kvar. De går på tillväxt och har börjat att arta sig riktigt bra.
Gruppen har börjat att växa till sig lite antalmässigt sedan köpet.
Som vanligt när det gäller troffar får man ha tålamod. Får de växa till sig i lugn och ro så brukar de bli fina till slut.
1. Bulu Point hane (den dominante med vacker silver rygg)
2. Bulo Point hona (med tugg)
gillar verkligen din körsbärs hanne. Blåa ögon o aningen blått i ryggfenan i kombo med det vita/ljusa områdena runt de intensivt orange fläckarna.
Hur får du de otroliga färgerna du får i dina bilder? Efterbehandling vivid colours eller? Specialfilter på blixten/rrna?
Kanon fina bilder Göran på jättefina tropheus. Fortsätt med sådana bilder i den bästa tråden
Ursprungligen postat av Göran Å
Klart att jag har dem kvar. De går på tillväxt och har börjat att arta sig riktigt bra.
Som vanligt när det gäller troffar får man ha tålamod. Får de växa till sig i lugn och ro så brukar de bli fina till slut.
Mvh Göran
Ser bra ut och håller med om att de har artat sig riktigt bra.
Jag har åter ett gäng körsbär hos mig (mina "gamla" SO-odkade) som ser riktigt bra ut. Körsbär tillhör gruppen av troffar (som många andra) som blir snyggare med åren.
Mvh Johan
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
uppskattar all hjälp jag kan få då jag är riktig dålig på bildbehandling Göran, Så du får gärna meka med de bilder jag lägger upp här. Bara kul o se hur du fått den bättre, du får pm,a mig dina hemligheter
Och wow vilken skillnad det blev!
Ursprungligen postat av Göran Å
Jag lekte lite med din fina troffebild, för att testa mina ideer om bildbehandling.
Har i detta fall endast utfört väldigt små justeringar, absolut inget märkvärdigt.
uppskattar all hjälp jag kan få då jag är riktig dålig på bildbehandling Göran, Så du får gärna meka med de bilder jag lägger upp här. Bara kul o se hur du fått den bättre, du får pm,a mig dina hemligheter
Och wow vilken skillnad det blev!
Finns en hel del "fotonyttigt" att läsa in sig på i avdelning Foto och Media.
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Kommentar