Hej, Jag har ett gäng Cryptoheros cutteri (4 VF och 7 F1). Vad bör man tänka på för att få dessa att leka? Kan de ta skada av att äta räkmix?
Cryptoheros Cutteri
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej, välkommen till forumet. Har aldrig haft den arten, men tror inte krävs något speciellt för få dem att leka, utan endast normal skötsel. Regelbundna vattenbyten, rätt temperaturintervall och bra mat, t.ex. räkmix. -
Hej!
Det här är lättlekta ciklider och de är mycket bra på att sköta yngelvården. Jag har haft flera kullar i akvarium med andra ciklider och det fungerar tom där. De tar definitivt ingen skada av räkmix. De är mycket tåliga och stabila fiskar. Vackra blå ögon!Kommentar
-
Riktigt snygga firrar. Jag skulle bara se till att det finns gott och gömställen och stenar eller rötter med vågräta ytor eller lutande ytor där de kan lägga rom. min erfarenhet av Cryptoheros är att de helst av allt lägger rom i grottor som de gräver ( Cryptoheros sajica som jag har). Så jag har sett till att det finns möjlighet til det under större stenrös.
Fota en massa för vi saknar tillräckligt med bilder på dessaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hej, Jag har ett gäng Cryptoheros cutteri (4 VF och 7 F1). Vad bör man tänka på för att få dessa att leka? Kan de ta skada av att äta räkmix?
edit: Mina åt räkmix och tog ingen skada
/JockeKommentar
-
Riktigt snygga firrar. Jag skulle bara se till att det finns gott och gömställen och stenar eller rötter med vågräta ytor eller lutande ytor där de kan lägga rom. min erfarenhet av Cryptoheros är att de helst av allt lägger rom i grottor som de gräver ( Cryptoheros sajica som jag har). Så jag har sett till att det finns möjlighet til det under större stenrös.
Fota en massa för vi saknar tillräckligt med bilder på dessaKommentar
-
Kommentar
-
Cichlid-PowerKommentar
-
Vad händer om man korsar en gran ock en fisk?
Svar:En barrakudaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
David har redan börjat tulla på flaskan?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
Kommentar