Härliga bilder på en riktigt supervacker ciklid!
Hypsophrys nicaraguensis?
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
Scrolla ner en bit för att se dem i lekfärg. Bilderna visar dykbilder i Laguna Xiloa (jämför kransalgerna med de hos gäddan i senaste CB! Jag glömde skriva att gäddbilden skulle jämföras med Cikliden). Hypsophrys nematopus från Xiloa verkar inte ha "troffepannan" som mina hade.
Jag hade 10 stycken och de betedde sig lite som troffar men ibland tog ett par revir och lekte. På Danmarks Akvarium för kanske 20 år sedan hade de ett akvarium fullt med nicaraguense. Samma beteende. De tumlade runt som troffar och par från gruppen lekte i hålorna (Detta akvarium är kanske 5 x 1,5 x 2 meter eller så).Senast redigerad av Ola Svensson; 09 January 2012, 21:01.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kunde inte låta bli att lägga upp en länk till en film på dom niacaraguaner jag hade. Några av dom mest färggranna man kan hitta. Några arter Cryptoheros och några multispinosa ciklider hänger med på köpet.
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Kunde inte låta bli att lägga upp en länk till en film på dom niacaraguaner jag hade. Några av dom mest färggranna man kan hitta. Några arter Cryptoheros och några multispinosa ciklider hänger med på köpet.
http://www.youtube.com/watch?v=YAEH_Wn9zvo
MVH ChristoferCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Håller med, den blåa nästan metallic färgen. Undrar om inte Nicaraguahonan är en av dom snyggaste honor du kan hitta bland cikliderna?Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
Snygga, köpte mina som foderfisk 15kr styck, dem va pytte små och fina men nu har dem växt till sig och fått riktigt fina färger. köpte du dina här i vvik tisse?
Kommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
Kommentar