Skarpaste linsen till din kamera, macro?
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Jag har den gamla 60mm af och nya 105mm af-s och är väldigt nöjd med båda. Kanske kommer jag att komplettera med Sigma's 180mm, Nikons 200mm är i dyraste laget.Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Eller kanske hellre denna:
http://www.pixmania.se/se/se/533077/...0mm-f-2-8.html
Jag ska köpa det när jag har sparat klart.Kommentar
-
Toppen, tack för detta då tror jag att jag slår till på den. Tänkte att 80mm vore bra så man inet hamnar för nära, men jag har 0 erfarenhet så vi får välan se vad det lider.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Om du känner någon med systemkamera så ta chansen och testa hur olika objektiv beter sig. Jag har också noll erfarenhet, och det är inte så lätt att bara läsa sig till allt insåg jag, så jag åkte till brorsan och testade hans grejer till slut. Därefter var det enklare att välja rätt. Han körde med 18-200mm och jag hittade sedan ett 18-250mm. Fungerar kalasbra för det jag ska fota. Dock inget för macro-foton. Jag kan få en fisk på 5cm att täcka ett helt foto men mycket närmare än så kommer jag inte pga närgränsen. Jag testade dock ett objektiv som en på jobbet hade. Fast 105mm / f2.8, sedan hade han en telekonverter på 1.4x också. Med det kunde jag få en escapeknapp på ett standardtangentbord (vad kan de vara, 1.2x1.2cm kanske?) att täcka i princip hela fotot och även ha skärpa på ena sidan och rejäl oskärpa på andra sidan av knappen. Bra till effektfulla ägg- och yngelfoton kan jag tänka mig!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Tack för bra tips, tyvärr har jag inte många fotointresserade i umgängeskretsen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar