Finns den där SA-cikliden jag verkligen skulle gilla?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Tycker tyvärr höjden (40cm 35cm med grus) är förlitet för fiskar som A.Metae,A.diadema och chockladciklider. Tycker du ska satsa på mindre arter som blir max 15-17cm.Kommentar
-
Exempel på ciklider som kan gå bra är Krobia xinguensis , Laetacara flavilabris ,bujurquina, tahuantinsuyoa, mindre cichlasoma och blåciklider.Kommentar
-
Men det är egentligen också för litet när de nämnda arterna (om man nu skulle råka få tag på dem) växer till sig.
Jag har dock ett större kar som står tomt och som kan tas i bruk när/om det blir aktuellt.Kommentar
-
Hm... Så blev det som det ibland blir. Var inne i en liten (men bra) akvariebutik och blev förtjust.
Inte riktigt vad jag egentligen varit ute efter med tanke på att jag siktade på en art med lite lugnare temperament men nu är tärningen kastad.
Med lite tur kanske det är fråga om sansade individer.
Blev två hanar och två honor. Hanen på bilden är den dominerande. De är inte större än 6-7 cm ännu.
Senast redigerad av Back; 27 March 2014, 22:06.Kommentar
-
Festligt att du fastnar för en av de agressivare arterna efter all diskussion. Snygg är den iallefall och mycket nöje med denna.
Mvh
OlofKommentar
-
"Festligt och festligt..."
Akvariesällskapet i övrigt består av ett par robusta malar och om cikliderna själva humörmässigt inte hör till de värsta representanterna för arten så ska det kanske fungera. Måste ju bara se till att det finns avdelningar i akvariet där eventuella trakasserade fiskar hittar skydd och säkerhet.
Onekligen stiliga och ännu i detta skede lugna och snälla.Kommentar
-
Hm... Så blev det som det ibland blir. Var inne i en liten (men bra) akvariebutik och blev förtjust.
Inte riktigt vad jag egentligen varit ute efter med tanke på att jag siktade på en art med lite lugnare temperament men nu är tärningen kastad.
Med lite tur kanske det är fråga om sansade individer.
Blev två hanar och två honor. Hanen på bilden är den dominerande. De är inte större än 6-7 cm ännu.
[ATTACH=CONFIG]51802[/ATTACH]Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Vet du vad dom heter?
Jag fick ett äggläggande par av en som inte kunde ha dem kvar för han skulle satsa på Malavi men här inte hittat vad det är för art.Kommentar
-
-
-
Tack för det, förstår inte hur jag har missat dom på art-beskrivningen.
Hade ingen aning om att de var så aggressiva.
Tur att de går med 3 påfåglar,2 jaguarer och några chokladmalar.Kommentar
Kommentar