Tropheus-fråga

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2748

Ursprungligen postat av Decimus
    hehe, gött med en liten mini beef =)

Men jävfligt fint med bra fin feedback och tips!

Pierr N- Jag vet inte har ett 450 så 50 e nog i mesta laget men jag hör vad ni säger- en rackarns massa troffar vid inköpet mao =)

Och som ny på troffar så har jag ju ögonen på Kiriza ( eller om jag ska vara ärlig frugan.... ) Men det finns ju så många troffevarianter att det e nästan galet =)
    Kiriza är ett perfekt val som första grupp, klart färggladast av alla varianter, oftast färgar hela gruppen och lyser med sin färgprakt samtidigt, hannarna kan skilja sig något i färg från honorna då en del hanar blir ordentligt orange i sina mer normalt gula band.
    Köp gärna ett trettiotal om du handlar småttingar, minst.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Decimus
      Användare
      • June 2006
      • 961

För att ge mig in i minibeefen här så kan jag väl tyck att det inte är helt otänkbart att man även vid rasbeskrivningen anger hurvida den är mer eller mindre "livlig" "lugn" eller vad man nu kan beskriva den som. För jag har fått intrycket av i trådarna i diverse forum så anger folk att de märker skillnader i beteende hos de olika varianterna av tropheus. Tycker det inte är helt orimligt? Har jag fel?

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem

• September 2009
        • 22826

En Poll kanske kan visa lite på vilka folk tycker är tuffast. Alla kan starta en sådan omröstning. Välj antal frågor och i nästa steg får man ange själva frågorna.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Decimus
          Användare
          • June 2006
          • 961

Ursprungligen postat av DaRe
          En Poll kanske kan visa lite på vilka folk tycker är tuffast. Alla kan starta en sådan omröstning. Välj antal frågor och i nästa steg får man ange själva frågorna.
          Å fan hade vart kul om någon gjorde de, jag kan ju inte namnen på alla eller ens de populäraste säg 10-15 varianterna. ( kan knappt ens säga 5 =) )

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem

• September 2009
            • 22826

Kanske man kan nöja sig med dessa:
            Tropheus annectens
            Tropheus brichardi
            Tropheus duboisi
            Tropheus moorii
            Tropheus sp. "black"
            Tropheus sp. "ikola"
            Tropheus sp. "mpimbwe"
            Tropheus sp. "red"
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Sagt och gjort!

///David

Kommentar

• Decimus
                Användare
                • June 2006
                • 961

Ursprungligen postat av DaRe
                Sagt och gjort!

Jag gillar din handlingskraft! Bra gjort!

Kommentar

Arbetssätt...