450 liters.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tisse89
    Användare
    • January 2011
    • 328

snyggt akvarium!

MVH Christofer
    CA

Parachromis loisellei
    Cryptoheros sajica
    Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem

• September 2009
      • 22826

Ursprungligen postat av Jonas_
      Mycket bra hade visst missat den funktionen jag med.
      Har det hunnit blivit någon Tropheus för dig Decimus? Själv lite sugen att testa dom i mitt tomma 500l, tiden får utvisa

/Jonas
      Riktigt snyggt till och med!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1824

Hur man väljer tropheus är ju lurigt. Jag har testat Moori och jag har testat Ikola.
        Så som jag upplevde det med Moori så hade jag en JÄTTEFIN hane, men sen hade jag också 19 fiskar som var rätt grå och tråkiga. Men den dominanta hanen var JÄTTEFIN!

Därför valde jag vid min andra omgång att köpa Ikola där man vet att alla kommer vara svarta och de kommer ha en lysande gul rand. På så sätt slipper man ha en jättefin och resten tråkiga utan alla är snygga. Mina Ikola såldes också av på grund av att de inte riktigt passade i akvariet.

Men smaken är som baken

Kommentar

• Jonas_
          Användare
          • November 2011
          • 101

Tack och tack Tisse & DaRe! Ja det är lurigt, som att plocka godis men bara få välja en sort ska klura lite mer men uppdaterar med bilder vad det än blir i karet.

Flicka avslängd för att hon inte kunde uppvisa biljett..Ironiskt med tanke på alla som haft biljett när SJ inte kunnat uppvisa något tåg.

Kommentar

• Jonas_
            Användare
            • November 2011
            • 101

En fundering till..hur skulle det gå att hålla några Neolamprologus tretocephalus tillsammans med en grupp Tropheus? Någon som har erfarenhet av denna mix? Eller kanske några goda råd hur jag bör tänka om jag vill ha någon annan art tillsammans med tropheus.. Kliar i fingrarna nu, karet har stått tomt i ca.halvåret

/Jonas

Kommentar

• Jonas_
              Användare
              • November 2011
              • 101

Kikat runt bland tusentals tanganyikabilder senaste dygnen och sett att ibland hålls troffar ihop med Cyphotilapia frontosa , funkar dessa 2 arter ihop?? Jag menar frontosan ska väl vara en rovfisk eller har jag fel? Någon som har erfarenhet av detta, är isåfall mycket intressant med en grupp frontosa + tropheus i mitt kar tacksam för alla synpunkter kring detta!

/Jonas

Kommentar

• johho
                NCS Medlem

• March 2007
                • 1824

Den stora skillnaden på frontosa och troffar är födointaget, den ena är köttätare och den andra vegetarian. Och som köttätare kan man inte umgås med sånna som inte äter kött Men det är där i problemet ligger, att det är svårt att skaffa mat som passar båda. Frontosan tål annorlunda mat bättre än troffar, men nån av dem kommer inte få det den helst vill ha.

Kommentar

• Jonas_
                  Användare
                  • November 2011
                  • 101

Jag har insett det..(tyvärr ) har lite svårt att ställa in siktet på vad som ska simma i karet men så fort rätta känslan infinner sig blir det fisk! Står mellan någon Tropheus eller tillbaka till malawi igen. (Dock varit sugen på Frontosa så länge jag haft akvarium men det projektet får nog vänta nåt år till )

/Jonas

Kommentar

Arbetssätt...