Läcker film från Rio Verde
Kollaps
X
-
Läcker film från Rio Verde
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetTaggar: Ingen -
Fasen, det är mycket biotop nu... lite halvsugen på att göra något sådant på allvar. "Ska bara" lite annat först, men det är bra om idéer får tid på sig att mogna. ;-) Verkligt najs film!!Ingen fisk har läst böckerna. -
Visst är det inspirerande men som Erik Åhlander sa vid ett tillfälle så är det väldigt svårt att se skillnad mellan en svensk insjö och en bäck i Brasilien eller en sjö i Afrika ;-)
Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Visst är det inspirerande men som Erik Åhlander sa vid ett tillfälle så är det väldigt svårt att se skillnad mellan en svensk insjö och en bäck i Brasilien eller en sjö i Afrika ;-)
Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Riktigt fina bilder dessutom kan jag intyga. Jag har mitt ex framför mig. :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hur som helst allt är ju biotoper och vad som än ger inspiration till "greatness" är väl skoj!
Ligger mkt i detta Erik sagt. Har själv funderat på vad som skulle krävas för att göra mitt 1000 l Tanganyika till ett trovärdigt CA istället. Har kommit fram till att det handlar om att byta ut kantig ölandssten mot rundade stenar...om det skulle föreställa ett vattendrag i Copper Canyon, Mexico.Kommentar
-
Ligger en hel del ute på tuben märker jag. Snokat lite innan, men det bara ökar - här är somligt jag inte sett tidigare, från Heiko Bleher.
Här gillar jag pennfiskarna bäst:
Pennfiskar, småtetror och Apisto-biotop i början:
Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hur kul som helst att kika på akvariefiskar i sin naturliga miljö. Sådant jag tänkt "inte borde funka som kamouflage" funkar alldeles utmärkt. Kombinerar vi t ex den markerade mörka linjen som många firrar har med löv och grenar så är det klockers som kamouflage. Stör synen och fiskens öga försvinner nästan helt. Bara att konstatera att Moder Natur vinner igen - det är jag själv som tänker fel.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar