Andinoacara rivulatus Sällskap?
Kollaps
X
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L > -
-
Davids rekommendation ovan är kanske inte så dum... Då har Guldsömmshanen/hanarna något annat att vara arg på än artfränder med.
/JockeSenast redigerad av Banderad; 07 December 2011, 12:35.Kommentar
-
Beror nog på vilka tetror (finns ju tetror som blir lika stora som guldsömmar...). Om vi talar mindre tetror så är de nog i större fara när cikliderna är större än mindre. Men jag menade någon större variant. Karet är kanske för litet för Skivtetror, men de håller ju annars många med stora CA (som är betydligt större än Guldsömmar).
Davids rekommendation ovan är kanske inte så dum... Då har Guldsömmshanen/hanarna något annat att vara arg på än artfränder med.
/Jocke
Få se hur det blir, tack för svaren!CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
/JockeKommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
Är det inte så att stora fiskar simmar snabbare än små? Man räknar väl antal kroppslängder/tisdenhet eller hur är det med det? Hur som helst, bra malar till stora ciklider är ancistrusmalar, som är så pass stora att de inte kan bli uppätna.Kommentar
-
De bara vänder på dem sedan är malen chanslös.... Den jag har nu är 20+ och har lyckats överleva....
/JockeKommentar
-
Ja, men plecosar kan inte gömma sig som ancistrusar. Hade en "stor" joselimaianus på ca 30 cm och den var riktigt elak mot mina grammodes. Vissa malar blir ganska stora och svåra för cikliderna att hävda sig emot och där cikliderna vill leka vill ibland malen ha sitt gömmställe. Idag har jag ett lekande par ancistrusar tillsammans med mina grammodes och det funkar jättebra förutom att ancistrusynglen blir uppätna.Kommentar
-
Ja, men plecosar kan inte gömma sig som ancistrusar. Hade en "stor" joselimaianus på ca 30 cm och den var riktigt elak mot mina grammodes. Vissa malar blir ganska stora och svåra för cikliderna att hävda sig emot och där cikliderna vill leka vill ibland malen ha sitt gömmställe. Idag har jag ett lekande par ancistrusar tillsammans med mina grammodes och det funkar jättebra förutom att ancistrusynglen blir uppätna.
/JockeKommentar
Kommentar