Andinoacara rivulatus Sällskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tisse89
    Användare
    • January 2011
    • 330

    #16
    Ursprungligen postat av Banderad
    Inte när fiskarna är så pass stora som sömmarna blir. Sedan kan du ju ha andra fiskar, dock kanske inte ciklider. Stora tetror, malar kanske någon form av barb. Helt enkelt någon fisk som inte är direkt revirhävdande och stor nog att inte bli mat.

    /Jocke
    Jo, men tetror är inte att tänka på förrens sömmarna är vuxna, annars kommer nog de att försvinna.
    CA

    Parachromis loisellei
    Cryptoheros sajica
    Hypsophrys nicaraguensis

    SA

    Pterophyllum altum

    < 2124L >

    Kommentar

    • Robidobban
      Användare
      • October 2011
      • 61

      #17
      Tetrorna eller guldsömarna?

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

        #18
        Ursprungligen postat av Tisse89
        Jo, men tetror är inte att tänka på förrens sömmarna är vuxna, annars kommer nog de att försvinna.
        Beror nog på vilka tetror (finns ju tetror som blir lika stora som guldsömmar...). Om vi talar mindre tetror så är de nog i större fara när cikliderna är större än mindre. Men jag menade någon större variant. Karet är kanske för litet för Skivtetror, men de håller ju annars många med stora CA (som är betydligt större än Guldsömmar).

        Davids rekommendation ovan är kanske inte så dum... Då har Guldsömmshanen/hanarna något annat att vara arg på än artfränder med.

        /Jocke
        Senast redigerad av Banderad; 07 December 2011, 12:35.

        Kommentar

        • Tisse89
          Användare
          • January 2011
          • 330

          #19
          Ursprungligen postat av Banderad
          Beror nog på vilka tetror (finns ju tetror som blir lika stora som guldsömmar...). Om vi talar mindre tetror så är de nog i större fara när cikliderna är större än mindre. Men jag menade någon större variant. Karet är kanske för litet för Skivtetror, men de håller ju annars många med stora CA (som är betydligt större än Guldsömmar).

          Davids rekommendation ovan är kanske inte så dum... Då har Guldsömmshanen/hanarna något annat att vara arg på än artfränder med.

          /Jocke
          tror inte att fullvuxna sömmar hinner ikapp tetror, men vad vet jag :-)
          Få se hur det blir, tack för svaren!
          CA

          Parachromis loisellei
          Cryptoheros sajica
          Hypsophrys nicaraguensis

          SA

          Pterophyllum altum

          < 2124L >

          Kommentar

          • Robidobban
            Användare
            • October 2011
            • 61

            #20
            Dom är snabba! Min hanne kan simma genom karet på 2sekunder, karet är 180 långt.

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

              #21
              Ursprungligen postat av Tisse89
              tror inte att fullvuxna sömmar hinner ikapp tetror, men vad vet jag :-)
              Få se hur det blir, tack för svaren!
              Jo, när de gör ett utfall hinner de ifatt tetror utan problem. Framför allt i ett så begränsat utrymme som ett akvarium. Tetrorna har liksom ingenstans att ta vägen.

              /Jocke

              Kommentar

              • Tisse89
                Användare
                • January 2011
                • 330

                #22
                Ursprungligen postat av Banderad
                Jo, när de gör ett utfall hinner de ifatt tetror utan problem. Framför allt i ett så begränsat utrymme som ett akvarium. Tetrorna har liksom ingenstans att ta vägen.

                /Jocke
                Jag få bygga en hinderbana!
                CA

                Parachromis loisellei
                Cryptoheros sajica
                Hypsophrys nicaraguensis

                SA

                Pterophyllum altum

                < 2124L >

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

                  #23
                  Ursprungligen postat av Tisse89
                  Jag få bygga en hinderbana!
                  hehe, jo.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • March 2004
                    • 2262

                    #24
                    Är det inte så att stora fiskar simmar snabbare än små? Man räknar väl antal kroppslängder/tisdenhet eller hur är det med det? Hur som helst, bra malar till stora ciklider är ancistrusmalar, som är så pass stora att de inte kan bli uppätna.

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

                      #25
                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Är det inte så att stora fiskar simmar snabbare än små? Man räknar väl antal kroppslängder/tisdenhet eller hur är det med det? Hur som helst, bra malar till stora ciklider är ancistrusmalar, som är så pass stora att de inte kan bli uppätna.
                      Mina bifasciator äter plecos runt 15 cm till kvällsmat De bara vänder på dem sedan är malen chanslös.... Den jag har nu är 20+ och har lyckats överleva....

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • March 2004
                        • 2262

                        #26
                        Ursprungligen postat av Banderad
                        Mina bifasciator äter plecos runt 15 cm till kvällsmat De bara vänder på dem sedan är malen chanslös.... Den jag har nu är 20+ och har lyckats överleva....

                        /Jocke
                        Ja, men plecosar kan inte gömma sig som ancistrusar. Hade en "stor" joselimaianus på ca 30 cm och den var riktigt elak mot mina grammodes. Vissa malar blir ganska stora och svåra för cikliderna att hävda sig emot och där cikliderna vill leka vill ibland malen ha sitt gömmställe. Idag har jag ett lekande par ancistrusar tillsammans med mina grammodes och det funkar jättebra förutom att ancistrusynglen blir uppätna.

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • February 2006
                          • 3479

                          #27
                          Ursprungligen postat av Lundensis
                          Ja, men plecosar kan inte gömma sig som ancistrusar. Hade en "stor" joselimaianus på ca 30 cm och den var riktigt elak mot mina grammodes. Vissa malar blir ganska stora och svåra för cikliderna att hävda sig emot och där cikliderna vill leka vill ibland malen ha sitt gömmställe. Idag har jag ett lekande par ancistrusar tillsammans med mina grammodes och det funkar jättebra förutom att ancistrusynglen blir uppätna.
                          Där ser man, jag kör på hyffsat stora ancistrusar i karet med loisellei, sebror och niccar. Det fungerar onekligen bra.

                          /Jocke

                          Kommentar

                          Arbetssätt...