Köp & Sälj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffe Lindström
    Användare
    • May 2005
    • 285

Köp & Sälj

Jag tror vi alla tycker det är kul att titta på Köp & Sälj.
    Både om att man söker något speciellt eller att man vill "fynda något man inte visste man behövde"
    Säljarna vill väl väldigt gärna sälja sina saker men varför är det så få som bifogar bilder på "varan"?
    Jag antar att jag inte är själv om att tycka det är tråkigt OCH även fast om man hittar något man vart lite intresserad av, bläddrar man vidare.
    Det spelar kanske ingen roll för dem som vet vad dom vill ha och att maila annonsören om bilder är inte "obekvämt".
    Men jag tror många säljare "tappar" spontanköpare.

Varför är det så lite bilder på "varorna"?
    Tycker folk det är besvärligt att bifoga dem (inte helt sällan ser man brutna billänkar)?

När man tittar på Zoopet tex så är det nästan alltid bilder på varorna under Annonser. Ibland kan man se samma vara på Zoopet och NCS, men med bild i Zoopet men ingen på NCS

Mvh
    Uffe
    www.youtube.com/user/Uffelimpan
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Bra feedback, detta med brutna länkar tror jag beror på att bilderna är för stora och det är oklart hur stora bilderna kan vara. Vi funderar lite på andra sätt att annonsera även för butiker.

Alla ideer emottages tacksamt.

Multipla bilder?
    ...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• RobinH
      Användare
      • August 2008
      • 2150

Ja jag har märkt att det är många som går in endast för att "titta" på annonser speciellt när man har foto, 300-400st visningar är inte ovanligt, och ända är det väldigt sällan man säljer något!
      Visst jag håller på med CA ciklider som inte är världens populäraste och brukar vara svårsålda det är jag medveten om men 300-400st visningar och väldigt lite intresse, det bevisa att det är många som bara kollar annonser för att titta inte köpa, och det står ju oftast i rubriken vad det är som är till salu!
      Därför tycker jag det kan kvitta om man har foto eller inte. Är det någon som är intresserad kan man ju alltid maila foto iså fall
      CA

Kommentar

• Uffe Lindström
        Användare
        • May 2005
        • 285

Ursprungligen postat av RobinH
        Ja jag har märkt att det är många som går in endast för att "titta" på annonser speciellt när man har foto, 300-400st visningar är inte ovanligt, och ända är det väldigt sällan man säljer något!
        Visst jag håller på med CA ciklider som inte är världens populäraste och brukar vara svårsålda det är jag medveten om men 300-400st visningar och väldigt lite intresse, det bevisa att det är många som bara kollar annonser för att titta inte köpa, och det står ju oftast i rubriken vad det är som är till salu!
        Därför tycker jag det kan kvitta om man har foto eller inte. Är det någon som är intresserad kan man ju alltid maila foto iså fall
        Kanske är det mångas erfarenhet att det är "lika svårt" att sälja med bilder som utan
        Jag kan ju bara tala för mig själv och för mig skulle en bild på några snygga ex. fiskar "vara tungan på vågen" att vilja köpa eller att mitt intresse väcks som med en bild på en snygg rot som jag annars bläddrar förbi.

För övrigt tycker jag Zoopet generellt har en snygg "förlaga" av vad NCS skulle kan ha, utan att vara precis på funktionerna. Det ser trevligt ut, men kan säkert med allas kloka huvuden göras ännu bättre på "vår sida".

Mvh
        Uffe
        www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Ursprungligen postat av DaRe
          Bra feedback, detta med brutna länkar tror jag beror på att bilderna är för stora och det är oklart hur stora bilderna kan vara. Vi funderar lite på andra sätt att annonsera även för butiker.

Alla ideer emottages tacksamt.

Multipla bilder?
          ...
          många ggr ser man inte bilderna pga av felaktigt filnamn, åäö eller nåt tecken som inte får finnas med och då läggs den inte upp, har varit med om det många ggr
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...