Jag brukar köra med Extra Large formulan men nu var den slut så jag köpte Mega fish och tänkte att det var i stort sett samma innehåll. Det är perfekt med lite större bitar till mina Rostratus och Champsochromisen. Men de käkar den inte.
Nu har jag iofs bara kört med den sen i fredags och nytt foder kan ju ta tid, men nu är det ju samma foder (nästan iaf) bara storleken som skiljer.
Jag har provat att dela pelletsen i mindre bitar. Tänkte att storleken inte var godkänd, men det spelar ingen roll. De tuggar lite på bitarna och spottar ut och käkar inte upp det sen heller. Så då blir det att stoppa ner halva överkroppen i burken och fiska upp maten igen.
Någon som har några tips?
Svälta de kräsna firrarna några dagar?
Jag matar med annat NLS-foder i burken. 1 mm och Jumbo.
Nu har jag iofs bara kört med den sen i fredags och nytt foder kan ju ta tid, men nu är det ju samma foder (nästan iaf) bara storleken som skiljer.
Jag har provat att dela pelletsen i mindre bitar. Tänkte att storleken inte var godkänd, men det spelar ingen roll. De tuggar lite på bitarna och spottar ut och käkar inte upp det sen heller. Så då blir det att stoppa ner halva överkroppen i burken och fiska upp maten igen.
Någon som har några tips?
Svälta de kräsna firrarna några dagar?
Jag matar med annat NLS-foder i burken. 1 mm och Jumbo.
Kommentar