Nu har 2011 års sista Ciklidblad skickats till tryckeriet. Förutom tidningen får medlemmarna också 2012 års kalender med foton av Göran Åstebro.
Årets sista maffiga Ciklidblad har skickats till tryckeriet!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ciklidbladet innehåller artiklar om malawiciklider, tanganyikaciklider, sydamerikanska, centralamerikanska ciklider, nordamerikanska ciklider, västafrikanska ciklider, genomförda (diskus är en ciklid) och kommande (stämman!) ciklidmöten, bokrecension, akvaristik, vetenskap, medlemserbjudande, ett uppslag med inredningsinspirerande svenska dykbilder, ciklidsläktingarna i Datnoides med mera!Med vänliga hälsningar
Ola -
Hej!
Hej!
Mycket fint omslag har du tagit bilden Ola? vad är det för ciklid på bilden? / Ann-MariKommentar
-
-
Ser spännande ut!Kommentar
-
Det är Ad Konings som har tagit bilderna och gjort ett montage. Bilden visar en "cave crater bower" - en lekkrater byggd vid en klippa som dessutom har en liten utgrävd grotta. Fisken som byggt den har Ad "photoshopat" in.
Jag undrade om Ad kunde fixa ett snyggt omslag med fiskar från Kanchedza och gärna lite miljö, särskilt växter Och som vanligt ställer Ad upp! Han kommer på Ciklidstämman i Göteborg se http://www.akvariehelg.se/Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Som vanligt får man känna stor tacksamhet till alla som jobbar idellt med att
få ut denna tidning till oss medlemmar. En digital pepparkaka får man väl ge alla dessa nu när det lackar mot Jul.
( fick just en lysande ide till vår Ncs-shop till jul , pepparkaksformar som discus, mbunas, frontosa .....osv.)Kommentar
-
Som vanligt får man känna stor tacksamhet till alla som jobbar idellt med att
få ut denna tidning till oss medlemmar. En digital pepparkaka får man väl ge alla dessa nu när det lackar mot Jul.
( fick just en lysande ide till vår Ncs-shop till jul , pepparkaksformar som discus, mbunas, frontosa .....osv.)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Lägg en beställning till Christian:
Kommentar
-
Snackade med Laserexperten och tyvärr så är det svårt att skära rostfritt
Men 4 mm vanligt stål är inga problem ( 4 mm höga borde räcka till pepparkakor). Problemet blir ju att de rostar om man inte oljar in dem. så nån form av ytbeläggning behövs.
Hinner inte till denna Jul men till nästa har jag nog löst detta och med lite god vilja från Chefen så kan det bli till nästa jul.
(Discus är ju helt given, dekorerad med glasyrränder färgad med blå o grön karamellfärg så har man ju ätbara blue/green striped discus.....)Kommentar
-
kan du kanske ta den bild av mig i ciklidblad om den min bild på sidan i ciklidblad eller kommer du hit så visa den fina den fiskar med tre arter mbuna?? med fotograf??? så inte jag bäst på fotograf...375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Nu har Ciklidbladet nr 4 ("julnumret", med kalender 2012) avhämtats hos tryckeriet. Med lite tur är det hos er i slutet av nästa vecka.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Tidningarna ska anlända på Akvarielagret på Måndag. Tyvärr har jag tidigast möjlighet att packa på tisdag eller onsdag. Därefter kan posten hämta igen dagen efter så jag hinner inte få ut allt under nästa vecka. Jag ska vid något tillfälle i helgen manuellt sätta lablar på tidningar för alla som hoppat på medlemskap under senaste månaderna, samt de som rapporterat att de inte fått något visst nummer.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tidningarna har ännu inte anlänt till Akvarielagret för omlastning...
Jag som trodde jag var sen...
Allt annat är förberett.
/DavidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vete sjutton vad som hänt. Pratade med DHL idag på förmiddagen och då stod pallen i Stockholm och skulle köras ut till Akvarielagret under dagen. Så skedde inte - förhoppningsvis kommer de imorgon istället.Kommentar
Kommentar