Troffe problem

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan F
    Användare
    • March 2006
    • 2439

Ursprungligen postat av Norrland
    Hadde wave maker i min Ikola burk o dom trivdes enormt bra med kraftig cirkulation. Men, du behover kora 'night mode' sa dom for sova pa natterna. Sa jag trort inte circulationen ar nagot problem for troffar. (Kolla in video fran deras biotop sa ser du att det ar bra fart pa vattnet)
    Glad att det reder sig med resten av gruppen.
    Visst trivs de i burk med kraftig cirkulation men de måste finnas lugna ställen för natten som du säger.
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• doohan
      Användare
      • August 2004
      • 1604

jag

har inga streamers i deras 375a, utan två ytterfilter + två innerfilter på ca 4000L/H totalt. Ska dock ta bort ett yterfilter och det ena innerfiltret o gå tillbaka till o byta vatten som vanligt, dvs en gång i veckan- Matar sparsamt o kollar vattenkvaliteten under den omställningen.

Kommentar

• Göran Å
        Användare
        • December 2005
        • 1292

Hur har det gått för dig. Har du fått ordning på fiskarna efter dina åtgärder ?

Mvh Göran
        http://www.skovdeaf.se/
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
        http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• doohan
          Användare
          • August 2004
          • 1604

Ja

Jag vet fortfarande inte vad som hände med dem, men förgiftning var ju en tanke som fanns, men tycker då att ilangin som förvisso är F1 borde ha fått samma problem.Iof körde jag tätare vatenbytten på RC......

Saltade o medicinerad med metro då det även tydligen skall hjälpa mot "Angle discease" och när fiskarna en efter en börjar få svårt med balansen o dör så provar man det man har o chansar lite. Dom slutade att dö och jag har inte tappat fler än 6st som han dö innan jag fick stopp på eländet. Dock är det ett par ex som är smala så att pannan ser lite insjunken ut. Det ena är en stryk hanne, o den andra vet jag ej riktigt varför den ser ut så. Har ökat matningen på dem o byter vatten en gång i veckan. Återstår 21st tror jag.

Ursprungligen postat av Göran Å
          Hur har det gått för dig. Har du fått ordning på fiskarna efter dina åtgärder ?

Mvh Göran

Kommentar

• Johan F
            Användare
            • March 2006
            • 2439

Ursprungligen postat av doohan
            Jag vet fortfarande inte vad som hände med dem, men förgiftning var ju en tanke som fanns, men tycker då att ilangin som förvisso är F1 borde ha fått samma problem.Iof körde jag tätare vatenbytten på RC......

Saltade o medicinerad med metro då det även tydligen skall hjälpa mot "Angle discease" och när fiskarna en efter en börjar få svårt med balansen o dör så provar man det man har o chansar lite. Dom slutade att dö och jag har inte tappat fler än 6st som han dö innan jag fick stopp på eländet. Dock är det ett par ex som är smala så att pannan ser lite insjunken ut. Det ena är en stryk hanne, o den andra vet jag ej riktigt varför den ser ut så. Har ökat matningen på dem o byter vatten en gång i veckan. Återstår 21st tror jag.
            Om dessa med insjunken panna äter ordentligt så kommer även de att återhämta sig. Tror att 21 st är alldeles för lite när de väl kommer igång med revirstrider och lek.
            Du har inte ett gäng ungdjur på uppväxt som du kan tillföra gruppen?
            3000 liter med Tropheus
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
            Tropheus sp. black Ikola
            Tropheus sp. black Caramba
            Tropheus red bishop Caramba
            Tropheus Moorii Kambwimba
            Tropheus Moorii Kapampa
            Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• doohan
              Användare
              • August 2004
              • 1604

Det

vore nice om det går att få ordning på deras huvuden. Måste dock flytta dem då de inte tar för sig tillräckligt när jag matar, dom hinner inte med. Men jag har ett akvarium som dom kan få gå i ett tag o äta mycket.

Tyvärr har dom inte gett ett enda yngel Bara o hoppas att dom gör det så jag får fen större grupp.

Ursprungligen postat av Johan F
              Om dessa med insjunken panna äter ordentligt så kommer även de att återhämta sig. Tror att 21 st är alldeles för lite när de väl kommer igång med revirstrider och lek.
              Du har inte ett gäng ungdjur på uppväxt som du kan tillföra gruppen?

Kommentar

Arbetssätt...