Önskelista (malawi)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tisse89
    Användare
    • January 2011
    • 330

    #16
    Placidochromis phenochilus kommer jag skaffa om det blir malawi igen!


    MVH Christofer
    CA

    Parachromis loisellei
    Cryptoheros sajica
    Hypsophrys nicaraguensis

    SA

    Pterophyllum altum

    < 2124L >

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • January 2005
      • 3788

      #17
      Nu är P. Taeniolatus borta från burken. Nytt tillskott i burken är Trematocranus placodon . En grupp med 2 hanar 2 honor och ett osäkert kort. 5 st alltså.

      Bild på en bättre färgad hane: http://www.ciklider.se/galleri/showp...o=1072&cat=all

      Tror att det kommer bli riktigt nice när jag flyttar Aulonocaragruppen. Färre firrar med lite size på.

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

        #18
        nice

        har ev Fossorochromis rostratus på ingång. spännande måste hitta ett 540 el 720 snart

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • January 2005
          • 3788

          #19
          Ursprungligen postat av Johan
          nice

          har ev Fossorochromis rostratus på ingång. spännande måste hitta ett 540 el 720 snart
          Ja 720 är ju ingen nackdel om du är sugen på Rostratus. Blir ju ganska stora

          Har 4 hanar och 7 honor. Två utfärgade hanar, en som har varit utfärgad länge och en som började färga ut ordentligt för ett par månader sen. Den senare är bra mycket större än den mest dominante (25+ cm) Så nu är det fighter som den mindre alltid vinner, styrkan sitter inte i kroppen - det sitter i skallen

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

            #20
            Jag hade turen att komma över en grupp av min drömmalawi för lite över ett år sen. Och jag har den fortfarande som favorit här hemma. Riktigt grym när hanen är kolsvart med lysande gula fenor! Tyvärr går aldrig lekarna hela vägen, honorna tuggar typ en vecka sen går det åt h-vete. En lyckad ruvning har jag haft och det var mitt i sommaren när jag skulle åka till landet. Ingen bra timing på det tugget, men det blev ett yngel som klarade sig i burken och den är snart 3 cm nu.

            Här är en film på favvon, har tyvärr inget nyare...

            På min C. Geertsi hane. Han har grävt en grop men än har det inte blivit något allvarligare försök. Men ibland lyckas han få dit en hona :) En vacker dag kanske... Ursäkta bakgrundsljudet, kollade på TV när jag fick ett litet infall att filma :) Gstk0ZnSLto

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

              #21
              D. strigatus paret c:a 15cm

              F. rostratus ;. paret c:a 15cm

              T. nigriventer - paret c:a 15cm

              med stor säkerhet kommer dessa till mig nästa helg. hoppas allt går som det ska. är på jakt efter ett 540 el större.

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • August 2002
                • 3029

                #22
                igår kom dem

                Placidochromis phenochilus ”Tanzania
                Tyrannochromis nigriventer
                Fossorochromis rostratus 1
                Dimidiochromis strigatus

                shit var de var fina. strigatusen som jag hade innan bleknar bokstavligt. tyrann ca 14 cm och i fin form o fina färger, tyvärr dog en rostratus men verkar ha ett par kvar. längtar redan till phnenochilus är utfärgade. ska försöka ta bilder när jag kommer hem i veckan igen. klart nöjd kul med lite malawi som har lite strl

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

                  #23
                  Ser ut att vara grymt snygga firrar! Hur stort kar ska man ha för dessa tillsammans?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Johan
                    Användare
                    • August 2002
                    • 3029

                    #24
                    jag hoppas på att mitt 540 ska räcka. har fyllt upp med lite Otopharynx lithobates 10st som är ca 4 cm och några golden ca 8 cm oxå för att det ska finnas mer att "fokusera" på i karet, det blir inte bara rov malawi par

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

                      #25
                      Ursprungligen postat av Johan
                      jag hoppas på att mitt 540 ska räcka. har fyllt upp med lite Otopharynx lithobates 10st som är ca 4 cm och några golden ca 8 cm oxå för att det ska finnas mer att "fokusera" på i karet, det blir inte bara rov malawi par
                      Nu kan nog redan nu börja planera för ett 960, Ett 540 är lite i underkant för denna grupp då vissa av dom blir både stora och tuffa mot artfränder.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Johan
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3029

                        #26

                        Kommentar

                        Arbetssätt...