Tjenis, i vinter bär det av, vad tror ni jag kan försöka leta efter för fisk i norra thailand?? vore kul å hitta någon spännande art
Asien resa, norra thailand
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kollade Thailand fresh water i fishbase.org, över 800 arter men inte en enda ciklid. Försök boka om resan till Tanzania! -
Kommentar
-
Kommentar
-
Just, glömde en viktig punkt, har jag överhuvudtaget nämnt ordet ciklid när jag ställde frågan?? nä tänkte väl det.Jocke Eriksson
SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64litKommentar
-
Vet du vilken del av norra Thailand du skall till? Upp mot nordost har du Mekong med många spännande arter. Där finns dessutom två träsk kvar (allt annat verkar utdikat) med bl a den äkta Boraras micros. Jag har aldrig varit där själv, men man lär sig mycket från Google Earth mm.
och nä, Tanzania verkar tråkigareKommentar
-
så som man bäddar får man ligga
Tycker själv att såväl Thailand som Tanzania låter trevligt - i alla fall trevligare än Sverige just nuKommentar
-
Kommentar
-
Vet du vilken del av norra Thailand du skall till? Upp mot nordost har du Mekong med många spännande arter. Där finns dessutom två träsk kvar (allt annat verkar utdikat) med bl a den äkta Boraras micros. Jag har aldrig varit där själv, men man lär sig mycket från Google Earth mm.
och nä, Tanzania verkar tråkigareJocke Eriksson
-
Kommentar
-
Det dräller av fiskar i Thailand. Barber, gurami och killies går inte missa om du hittar lite vatten. Gäddhalvnäbbar, gobiider... Och så finns det ciklider (tiliapia) men det rknas kanske inte riktigt. Det som det dräller av är kanske snarare vatten. Det finns lite överallt och i vatten finns det fisk. tempel byggs där det finns vatten = fisk. Tanzania har jag bara varit en gång och man ser inte fiskar flera gånger om dagen på samma sätt som i Sydostasien (nu menar jag inte de stora sjöarna). Dessutom finns det snäckfeber och krokodiler i Tanzania...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Skrattade åt komentaren som var ovan mitt "hahaha"
Du skrev inte ngn stans att det var just Ciklider du ville kunna se....
Personligen hade jag tyckt det vart spännande om man kunnat sett Ormhuvuden av olika slag när du ändå skall till ThailandMVH
KristoferKommentar
-
Allt behöver ju inte vara menat som ett påhopp eller ngt negativt... Tror Kjells kommentar var lika lite "påhopp" som mitt garv.....MVH
KristoferKommentar
-
Som sagt, det finns gott om channor dit du ska. Hade gärna åkt dit själv och rotat i några diken.Kommentar
-
Asien madagaskar?? e det fel tråd om jag ska åka till Thailands norra delar??
Mej veterligen tillhör nämnda landet asien.Jocke Eriksson
Kommentar