Identifikation av L-Mal tack.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeA
    Användare
    • June 2003
    • 456

Identifikation av L-Mal tack.

Hej. Kan någon hjälpa mig med en identifikation av dom här malarna. Jag har glömt L-numret på dem och jag har tydligen en liten fabrik i akvariet som spottar ur sig sådana nu, så det kunde vara bra att veta vad dom heter om man skulle sälja några.

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

• jigsaw
    Användare
    • October 2007
    • 134

L-007 kanske
    CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

Kommentar

• Robidobban
      Användare
      • October 2011
      • 61

Fråga Ida Eliasson (hon har facebook) vad det är för art. Hon kan riktigt mycket om malar!

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Det är
        Hypansistrus contradens
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• MickeA
          Användare
          • June 2003
          • 456

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Det är
          Hypansistrus contradens
          Den är ju lik L007 också. Hur skiljer man dessa åt med blotta ögat?

Kommentar

• olaJ
            Användare
            • August 2003
            • 584

Ursprungligen postat av MickeA
            Den är ju lik L007 också. Hur skiljer man dessa åt med blotta ögat?
            Genom att L-007 har betydligt mindre fläckar (storleksmässigt alltså)+ att om det varit L-007 så leker dom inte i den storlek som dina malar ser ut att vara idag, kan dom vara 6-7 cm? Mina avelsdjur på L-007 leker inte förrän i 13-14 cm storlek. Så det är helt korrekt som Christer skriver L-201 du har där, men det är också en fin mal.
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• MickeA
              Användare
              • June 2003
              • 456

Ursprungligen postat av olaJ
              Genom att L-007 har betydligt mindre fläckar (storleksmässigt alltså)+ att om det varit L-007 så leker dom inte i den storlek som dina malar ser ut att vara idag, kan dom vara 6-7 cm? Mina avelsdjur på L-007 leker inte förrän i 13-14 cm storlek. Så det är helt korrekt som Christer skriver L-201 du har där, men det är också en fin mal.
              Okej, det verkar ju ganska troligt i så fall. Den på bilden är nog iofs förmodligen född i akvariet, dom största jag har är nog 8-10cm. Men dom var 5-6 när jag köpte dem och hade lekt en gång då så då stämmer det nog med L201.

Lustigt. Jag har haft dom 4-5 år nu men aldrig sett till några andra djur än originalfiskarna, men så plötsligt för ett år sedan började det dyka upp såna där i alla storlekar som fanns, så dom måste ha lekt nästan från första året. Igår när jag gjorde rent filtret vällde det fram små 7mm-yngel så det är fler på gång. Jag hade dock hoppats att dom skulle vara randiga, men dessvärre var dom prickiga. :-)

Tack så mycket för hjälpen allihop!
              Senast redigerad av MickeA; 20 November 2011, 19:46.

Kommentar

Arbetssätt...