Lamprologus Ocellatus "Golden"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dimcir
    Användare
    • November 2011
    • 2

Lamprologus Ocellatus "Golden"

För ganska många år sedan var det rätt så vanligt med dessa snäcklekare och jag hade det, efter lite sökande, inte så otroligt svårt att hitta ett par till salu. Dock var det säkerligen 10 år sedan jag sist hade ett akvarium, och när jag nu försöker söka efter dessa gamla "halvpopulära" arter så hittar jag dem inte.

Är det någon som vet om den här arten fortfarande förekommer i folks akvarium, och i så fall vart man kan hitta några till salu?

En annan art som jag försöker hitta är Neolamprologus brichardi ("Princessan av Burundi"). Samma frågor gäller även den här.

Är det bästa knepet att bara söka runt på "Köp & Sälj" samt Blocket i väntan på att någon ska lägga upp ett par fiskar?

Tack på förhand!
  • Suma
    Användare
    • January 2011
    • 606

Hej Dimcir

Välkommen till forumet. Ifall du vill handla över disk så finns nog både Prinsessor och Occelatus hos Hercules zoo eller Nols ciklidhobby.
    -------------------
    Mats

Kommentar

• dimcir
      Användare
      • November 2011
      • 2

Tack för snabbt svar!

Jag kollade Nols ciklidhobby, som hade dem i lager, och ska även ringa till Herkules Zoo på måndag.

Det här blev en bra dag!

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1824

Jag köpte 6 Princessor av Kent i Nol för nån månad sedan, då såg jag även Occelatus Gold. Så jätteovanligt kan det inte vara

Kommentar

• specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

vf prinseesor har aq.malawi på listan, snygga krabater, http://www.aquariummalawi.se/ny-s%C3...0-9-11-4427001
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

Arbetssätt...