Köpte en Resun streamer från Hongkong som skulle passa 220V. Problemet är att den suger vatten istället för att pumpa ut det. Tagit isär den för att se om det på ngt vis går att ändra propellern, men den verkar fast monterad. På 3-fas går det ju ändra faserna för att få rätt rotationsriktning, men vad gör man med denna?
Streamer snurrar åt fel håll
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Vänd på kontakten (sätt in kontakten åt andra hållet)
Funkar på en jag har (stoppade in den och gick åt fel håll ,kollade på den och satte in kontakten igen -slump att den hamna annorlunda då funkade den, och suger om jag vänder)Kommentar
-
En enfas motor innehåller två lindningar i statorn, jämfört med trefasmotorns tre lindningar. En huvudlindning, och en hjälplindning. För att "simulera" ytterligare en fas sätter man in en kondensator på hjälplindningen. En enfasmotor som snurrar på fel håll är troligtvis kass på något vis. Antingen är hjälplindningen av eller kondensatorn kass. Då kan en motor starta på vilket håll som helst.Kommentar
-
tack för era svar!
ja faktiskt funkar den nu när jag testat igen. Kontakten hamnade nog åt andra hållet denna gången
det blir en reklamation på denna. Tack för hjälpen killar!jojon80@spray.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar