Håller på med en städning av datorn o spräng på lite bidler från min förra Malaysia tur Bilderna är från norra Malaysia inte långt från gränsen till Thailand.. Det har ju funnits lite rese bilder det sista så här kommer några till. Jag, frugan o sonen fick hänga på en inhemsk biolog i två dagar, en dag i regnskogen o en dag i mangroveträsket. Detta var enmycket kunning man som gjorde att vi fick se saker som man annars lätt missar som turist. Först några bilder från regnskogen
Malaysia
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Regnskogen är en upplevelse Inte så mycket djur kanske men alla ljud. -
-
-
det fanns relativt gott om fisk i de vattendrag som flöt fram genom skogen. Men då jag inte hade håv så blev det inget fiske, Är inte ens säker på att det var till låtet då vi gich i ett naturreservat och faktiskt så är regler o naturlagar rätt hårde i Malaysia.Kommentar
-
Sköna bilder och häftig spindel!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vet du vad det är för fisk? Ser lite ut som en gäddhalvnäbb utan "halvnäbb".Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Nej tyvärr Fick ett troligt malaysiskt namn men det sa mig inget.Kommentar
-
Kommentar
-
På väg ut till mangroveträsket så stannade i till vid en flytande fiske by. Den fisk som levde o var i god kondition hölls i sump för att sedan säljas till exportörer av saltvattenfisk.Kommentar
-
De rovfåglar som levde i träsket samlades när fiskarna kom hem o slängde i fiskerens. Här fanns både örnar o glador.Kommentar
-
-
-
Syns kanske dåligt menpå bild 506 sitter mängder med stora flygande hundar.Kommentar
-
Annrs fanns det gott om djur i gränsen mellan skog o vatten.Kommentar
Kommentar