Filterkorgar...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    Filterkorgar...??

    Jag har en Eheim 2217 Classic (nygammal modell)och i den finns inga korgar för att lägga i filtermaterial. I rengöringssyfte har jag gillat de ytterfilter som haft korgar att lägga olika filtermaterial inuti.

    Finns det något sätt, eller något som man kan göra eller köpa för att även få filterkorg i denna modell?

    Svårigheten i rengöring är att allt filtermaterial ligger i burken och man kan inte riktigt rengöra den helt då man i sådana fall måste plocka ur allt material. Jag har olika skikt med olika typer av filtermaterial. Nu rengör jag genom att spola vatten "tillbaka" och visst rengör det en hel del, dock inte allt.

    Tips mottages med uppskattning...

    Stefan

    375L Malawi
    2st 105L
    Ungdjur/Yngel
    1st 16L Yngel
  • Karon
    Användare
    • April 2002
    • 880

    #2
    Ha de finkorniga filtermaterialen i nätpåsar.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Något tips om var man kan finna dessa nätpåsar? Är de som t ex tvättpåsar? Jag har använt detta tidigare. Kanske får jag återgå till denna typ om det nu inte finns annat att använda. Helst skulle jag vilja ha något som jag enkelt kan lyfta ur hela filtermaterialet gemensamt.

      Tack för tipset...

      Stefan

      375L Malawi
      2st 105L
      Ungdjur/Yngel
      1st 16L Yngel

      Kommentar

      • Karon
        Användare
        • April 2002
        • 880

        #4
        Till 2213 finns det en filterkorg, men det ät ju liksom inte riktigt samma sak som 2217 ,
        så vill man inte att de olika materialen skall blanda sig är det nog påsar som gäller.
        Eheim har orginalpåsar, men de kostar säkert därefter.
        Kan man använda nätpåsar man har till vanlig tvätt är det nog det enklaste.

        Kommentar

        Arbetssätt...