Gratis nättidning.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåE
    Användare
    • September 2007
    • 1525

Gratis nättidning.

Redfish magazine.

[tdc_zone][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”td-ss-row”][vc_column width=”2/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][td_block_social_counter style=”style3 td-social-colored” facebook=”#” googleplus=”#” instagram=”#” facebook_app_id=”” facebook_access_token=”” custom_title=”Follow Us” manual_count_facebook=”1616″ manual_count_googleplus=”1852″ manual_count_instagram=”10532″][vc_single_image media_size_image_height=”300″ media_size_image_width=”169″ image=”497″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][/tdc_zone]
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Coolt, den ska jag läsa!

Kommentar

• Ola Sjödin
      • August 2003
      • 514

Ett riktigt bra tips. Tackar!

Kommentar

• Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2694

Den var ju riktigt trevlig. Tackar för tipset!

EDIT: Nån som vet var fotot på det stora akvariet med stockar och vallisneria i slutet på inredningsartikeln kommer ifrån?

Kommentar

• nicson
          Användare
          • January 2010
          • 639

Lättsmält med fina stora bilder av framförallt CA. Tackar!

Kommentar

• Rogli
            Användare
            • March 2011
            • 119

Gratis är gott!

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av Mike_Noren
              EDIT: Nån som vet var fotot på det stora akvariet med stockar och vallisneria i slutet på inredningsartikeln kommer ifrån?
              Menar du fotot på sid. 13?
              Om det är det som du menar så visar det det fantastiskt snygga sydamerikakvariet som återfinns på Tropen Aquarium Hagenbeck. Recension finns här http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=166

Trevlig tidning för övrigt

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem

• September 2009
                • 22826

Grymt bra!
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• HåE
                  Användare
                  • September 2007
                  • 1525

Mo Devlins fotoblogg "today in the fishroom" kommer hädanefter att finnas i varje nummer.
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• tege
                    Användare
                    • February 2005
                    • 2748

Spännande med nättidningar.

Ingen skogsskövling, ingen lera o krita som ska transporteras från sydamerika till europa, ingen transport från fjärran land för att den tryckta tidningen ska hamna i min brevlåda, Ja listan kan göras lång.

Varför ges inte CB ut i detta miljövänliga format?
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem

• September 2009
                      • 22826

Vi gör ju det men också i papper så vi sparar ingen skog.

Uppfattningen är att de allra flesta vill ha tidningen och det skulle göra ett för stort tapp på medlemmar om vi ändrade till bara nättidning, men visst en diskussion är alltid välkommen.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Rivulatus
                        Användare
                        • December 2002
                        • 811

Tack för tipset, trevlig tidning.
                        SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

• Ola Svensson
                          • April 2002
                          • 14633

Ursprungligen postat av tege
                          Spännande med nättidningar.

Ingen skogsskövling, ingen lera o krita som ska transporteras från sydamerika till europa, ingen transport från fjärran land för att den tryckta tidningen ska hamna i min brevlåda, Ja listan kan göras lång.

Varför ges inte CB ut i detta miljövänliga format?
                          Naturskyddsföreningen gjorde förra året (tror jag) en livscykelanalys på sin tidning Sveriges Natur och jämförde just miljöpåverkan av en papperstidning och en nättidning beräknat på "medelläsaren". Papperstidningen var mer miljövänlig. Jag kommer inte ihåg vilka parametrar som var med men elförbrukning hos persondator samt servrar var det säkert.

Det är alltså inte självklart vilket som är bäst för miljön. Att båda är "sämre" än den ena är förstås ett rimligt antagande, men att ta bort pdf-erna av denna orsak känns rätt rubbat

Energisnåla läsplattor ändrar förstås detta och en annan grej som på sikt talar mot en papperstidning är att enligt en annan undersökning (läste det i tidningen gissar jag) är dagens tonåringar bättre på att läsa text på datorn än på papper.
                          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2748

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Naturskyddsföreningen gjorde förra året (tror jag) en livscykelanalys på sin tidning Sveriges Natur och jämförde just miljöpåverkan av en papperstidning och en nättidning beräknat på "medelläsaren". Papperstidningen var mer miljövänlig. Jag kommer inte ihåg vilka parametrar som var med men elförbrukning hos persondator samt servrar var det säkert.

Det är alltså inte självklart vilket som är bäst för miljön. Att båda är "sämre" än den ena är förstås ett rimligt antagande, men att ta bort pdf-erna av denna orsak känns rätt rubbat

Energisnåla läsplattor ändrar förstås detta och en annan grej som på sikt talar mot en papperstidning är att enligt en annan undersökning (läste det i tidningen gissar jag) är dagens tonåringar bättre på att läsa text på datorn än på papper.
                            Jag tror helt klart att elförbrukningsökningen som skulle uppstå på grund av att CB i tryck form skulle tas bort är försumbar i ett värdsligt perspektiv.

Men å andra sidan kan man vända på det hela så troligen är det pluminusnoll.

Själv skrev jag mest mitt inlägg för att se om det skulle fortsätta att trilla in positiva synpunkter på hur trevlig denna pdf-var, gratis å allt. Jag lyckades med det jag trodde på(nästan,Rivaltus.), ingen tordes skriva fler omdömen om tidningen.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9104

För skåningar är det dyrare att läsa nättidningar än norrlänningar!
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...