Gratis nättidning.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Den var ju riktigt trevlig. Tackar för tipset!
EDIT: Nån som vet var fotot på det stora akvariet med stockar och vallisneria i slutet på inredningsartikeln kommer ifrån?Kommentar
-
-
-
Om det är det som du menar så visar det det fantastiskt snygga sydamerikakvariet som återfinns på Tropen Aquarium Hagenbeck. Recension finns här http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=166
Trevlig tidning för övrigtKommentar
-
Grymt bra!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mo Devlins fotoblogg "today in the fishroom" kommer hädanefter att finnas i varje nummer.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Spännande med nättidningar.
Ingen skogsskövling, ingen lera o krita som ska transporteras från sydamerika till europa, ingen transport från fjärran land för att den tryckta tidningen ska hamna i min brevlåda, Ja listan kan göras lång.
Varför ges inte CB ut i detta miljövänliga format?Kommentar
-
Vi gör ju det men också i papper så vi sparar ingen skog.
Uppfattningen är att de allra flesta vill ha tidningen och det skulle göra ett för stort tapp på medlemmar om vi ändrade till bara nättidning, men visst en diskussion är alltid välkommen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack för tipset, trevlig tidning.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Spännande med nättidningar.
Ingen skogsskövling, ingen lera o krita som ska transporteras från sydamerika till europa, ingen transport från fjärran land för att den tryckta tidningen ska hamna i min brevlåda, Ja listan kan göras lång.
Varför ges inte CB ut i detta miljövänliga format?
Det är alltså inte självklart vilket som är bäst för miljön. Att båda är "sämre" än den ena är förstås ett rimligt antagande, men att ta bort pdf-erna av denna orsak känns rätt rubbat
Energisnåla läsplattor ändrar förstås detta och en annan grej som på sikt talar mot en papperstidning är att enligt en annan undersökning (läste det i tidningen gissar jag) är dagens tonåringar bättre på att läsa text på datorn än på papper.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Naturskyddsföreningen gjorde förra året (tror jag) en livscykelanalys på sin tidning Sveriges Natur och jämförde just miljöpåverkan av en papperstidning och en nättidning beräknat på "medelläsaren". Papperstidningen var mer miljövänlig. Jag kommer inte ihåg vilka parametrar som var med men elförbrukning hos persondator samt servrar var det säkert.
Det är alltså inte självklart vilket som är bäst för miljön. Att båda är "sämre" än den ena är förstås ett rimligt antagande, men att ta bort pdf-erna av denna orsak känns rätt rubbat
Energisnåla läsplattor ändrar förstås detta och en annan grej som på sikt talar mot en papperstidning är att enligt en annan undersökning (läste det i tidningen gissar jag) är dagens tonåringar bättre på att läsa text på datorn än på papper.
Men å andra sidan kan man vända på det hela så troligen är det pluminusnoll.
Själv skrev jag mest mitt inlägg för att se om det skulle fortsätta att trilla in positiva synpunkter på hur trevlig denna pdf-var, gratis å allt. Jag lyckades med det jag trodde på(nästan,Rivaltus.), ingen tordes skriva fler omdömen om tidningen.Kommentar
-
För skåningar är det dyrare att läsa nättidningar än norrlänningar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar