Matvägrande vf red cheek

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    Användare
    • August 2004
    • 1604

Matvägrande vf red cheek

Har en vf hanne som varit loj och gärna hållit sig för sig själv ändå från början dvs 2-3 månader. Har medicinerat honom i ett eget akvarium (metro+salt) han visar egentligen inga tydliga tecken på buken då han kommer vid matning som alla andra, men det enda foder han smakar är supervit flingor. Dock spottar han ut det efter att ha tuggat lite på det. Men han far runt lite lojt o smakar o spottar varje gång jag matar. Provat annan mat(räkmix,cyklops, nls andra flingor) o dem visar han inget intresse av, Inga utstående ögon, inga resta fjäll, verkar inte hosta, dock har han varit mager hela tiden. Har några till som visar samma utseende och beteende(bara intresserad av supervit och insjunken mage) Dessa blir smalare o smalare o det känns som att jag kommer att förlora dessa då inget verkar fungera av det jag provat.

Mina funderingar handlar om vad det beror på såklart. Om det inte är sjukdom, så undrar jag om det beror på att dessa smala firrar var i för dåligt skick för att kunna återhämta sig och få igång deras magar igen. Eller är det så att vissa ex av vf troffar bara tappar lusten o deppar ihop o tynar bort. Kanske inga egentliga frågor men jag undrar vad ni har för funderingar och ide,er om detta?
  • Erik Österlund
    NCS Medlem

• January 2005
    • 3788

Har inte haft VF troffar själv men VF malawi kan ju ta lång tid att mata upp ifall de börjat magra av. Nu låter det ju inte som att den här hanen får i sig något käk alls om han spottar ut även supervit.

Är det någon skillnad på när han går med gruppen eller när han går själv? De "hetsar" (äter alla andra det där som kommer från ytan borde det gå att äta) varandra att äta och då borde det med andra ord gå bättre i gruppen än ensam.

Supervit och NLS brukar ju funka på dom flesta fiskarna...

Testat artemia?

Kommentar

Arbetssätt...