Om ciklidbladet hade varit en "Salttidning" så hade det kunnat bli en fin artikel!
Bjorns salta byggdrömmar....
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
-
Kommentar
-
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Newbie December 2009
-
usch va tråkigt! Har du en aning varför de dog?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
...vad skönt! ...detta är troligen den ända bygg- eller tekniktråden jag haft här var jag inte fått frågan/uppmaningen att göra en artikel! ...skrev faktiskt en i 2010 men ratade den. Jag slutade vara publicistisk 2001 samtidigt som jag la av med det mesta av redaktörsarbeten... tar för mycket tid (om det ska bli bra!) och det ger för lite pengar.Newbie December 2009
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
För att det finns ett överskott på Hongi-hanar så de är tacksamma att använda som provfiskar i nya akvarium... elementärt! :-)Newbie December 2009
-
Kommentar
-
...efter över ett år med planerande, inköp, arbete & drömmande så finns det levande liv i mitt Rovfisk-Salt-Nano-Akvarie! ...men det är långt ifrån klart!
Lite levande sten från Triton Akvarium....
Akvariets första invånare... en stackars Blå Chromis... vars uppgift här i livet blev att prova saltvattenkvalitén och sedan bli potensiell mat till Stenfisken Stein II. ..han verkar dock trivas, håller sig synlig mitt i akvariet och kommer fram och hälsar när man går förbi!
...fyllde på skummarsumpen med lite småbitar levande sten.
En andra Tunze 6015 nanostreamer från Triton Akvarium, som ska få skapa cirkulation igenom den levande stenen som får bo i den nedra sumpen.
Sten & Streamer på plats i nedre sumpen.
Känns som att Aquascapen är klar!
Det är rovfiskarna (Stenfisken, Stjärnmuränan & Zebra-Drakfisken) som ska ses och synas i akvariet (inte en stenrös!)... så det mesta av den levande stenen kommer vara placerat i de två sumparna.
Newbie December 2009
-
Kommentar