Kan man söka statliga bidrag för att odla ovanliga arter??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklid_Martin
    Användare
    • May 2011
    • 136

Ursprungligen postat av kaj.p
    Det är väl så det är Få fixar förutsättningarna speciellt när det gäller survattenfiskar.
    Ph-värde eller hårdhetsfaktor har en mindre betydelse. Lugubrisgruppen lever i väldigt olika typer av vatten. Däremot så ska vattnet vara fräscht och rent från nitrat. Jag hade en AKT cirkulationspump med 17.000L/t med filtermatta, sandpelarfilter och ytavrinning. För att få en så snabb nedbrytning av dessa kopiösa mängder fisk som petades ned i burken så körde jag även med oxydator.
    sigpic

Kommentar

• Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

Låter som att jag behöver vinna en 20-30 miljoner på lotto först så skall nog resten lösa sig

Ursprungligen postat av Ciklid_Martin
      Ph-värde eller hårdhetsfaktor har en mindre betydelse. Lugubrisgruppen lever i väldigt olika typer av vatten. Däremot så ska vattnet vara fräscht och rent från nitrat. Jag hade en AKT cirkulationspump med 17.000L/t med filtermatta, sandpelarfilter och ytavrinning. För att få en så snabb nedbrytning av dessa kopiösa mängder fisk som petades ned i burken så körde jag även med oxydator.
      MVH

Kristofer

Kommentar

• Ciklid_Martin
        Användare
        • May 2011
        • 136

Ursprungligen postat av Crenicichla
        Låter som att jag behöver vinna en 20-30 miljoner på lotto först så skall nog resten lösa sig
        Du klarar dig med en sextio lakan ungefär.
        sigpic

Kommentar

• Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1055

Ursprungligen postat av Ciklid_Martin
          Du klarar dig med en sextio lakan ungefär.
          Tänkte mer med hus köp, tank byggen, rening, import av substrat från deras levnadsplatser och sen kemi kitt för att lyckas skapa exakt rätt vatten för dem =)

Sen var de väll en liten överdrift med 20-30 miljoner, men med de kapitalet så borde man lyckas hitta faktorn som utlöser leken och ror i hamn uppdragningen av kullarna =)
          MVH

Kristofer

Kommentar

Arbetssätt...