Daggmaskar ...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zebracikliden
    Användare
    • November 2007
    • 40

Daggmaskar ...

Märker att det är ganska så många som matar med daggmask, men hur säkert är det ? De lever ju inte i den renaste av miljöer och med allt som det innebär. Hur nyttiga är de ?
    "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Mycket protein är vad jag förstått och nog lever de i rena miljöer, iofs så bör du väl inte plocka några intill en motorväg kanske.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Vet inte om jag minns fel nu, men de lite större daggmaskarna ska tydligen inte vara särdeles poppis för fisken. Utsöndrar något som smakar illa. Lövmask och liknande små varianter är att föredra (sådana som det kryllar av i de flesta komposter). Ska vara ett bra foder, men omväxling förnöjer - att mata med en enda sak är ensidigt för fisken.
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Rogli
        Användare
        • March 2011
        • 119

Jag har matat mina Sajicacilkider med mask. Tror dock att man måste se till att inte stoppa ner för många så att de blir uppätna på en gång. Märkte att mask som inte åts upp grävde ner sig i sanden. Risken är uppenbar att de ligger där och dör och förorenar vattnet.

Kommentar

Arbetssätt...