Trevlig film.. Det uppskattas..
Heroina isonycterina
Kollaps
X
-
-
Nu är dom absolut nära att lägga rom, hoppas jag får med det på film...
Det är en snygg metallisk blå färg framför allt honan har fått. Den fanns inte alls för några veckor sen och de flesta bilder man sett på nätet är de flesta åt det gula hållet.
Kommentar
-
Stiligt!! Verkligen snygg blå ryggfenaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jättefina! Undrar vad de ska göra i den grottan??mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
... naturligtvis missade jag äggläggningen, men här är en filmsnutt på romkakan. Överraskande stor Men det är första gången och man kan ska inte ha för stora förväntningar att det blir något. Det typiska är ju att det par jag tog till en egen burk visar inga större lektendenser, men de här som inte är ensamma är riktigt hormonstinna.
Jag misstänker att "rivalerna" var en del av triggningen till att leka.
Kommentar
-
Coolt!!
Jag ska lägga till någon av filmerna i artregistret vid tillfälle! Snyggt.
Jag har ibland tänkt på att det verkar som om romkakan blilr extra stor om det är första gången honan lägger på en längre period, hur ligger det till egentligen med ägg hos honan? Hur går mognaden till? Varör varierar de i antal?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
Jo men man ser i alla fall.
Jag läste på ett annat forum att de är vassa rovdjur och jagar så det plaskar så snart lampan släcks så små spolformade tetror bör man inte ha tillsammans med dem. Han som rapporteradeom detta skrev också att de inte åt växter alls. Ganska carnivora med andra ord...
Något du erfarit också?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo men man ser i alla fall.
Jag läste på ett annat forum att de är vassa rovdjur och jagar så det plaskar så snart lampan släcks så små spolformade tetror bör man inte ha tillsammans med dem. Han som rapporteradeom detta skrev också att de inte åt växter alls. Ganska carnivora med andra ord...
Något du erfarit också?
Men de verkar inte vara så jätte tuffa, men de är ju ganska små. Hade dem en kort stund med mina Inkastensciklider men Inkastenarna var alldeles för tuffa. Men inbördes är de väldigt tuffa och det par som har yngel som är frisimmande när som helst blir bara ilsknare. De verkar ha väldigt stark föräldrarinstink och honan påminner nästan om en liten Zebraciklidhona i sitt beteende att vakta ynglen.Kommentar
-
Låter som en trevlig fisk att ha i alla fall.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Grattis. Asgrym film på coola firrar.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar