Spännande. Såg att Akvarielagret hade fått in dem och då väntade jag bara på att någon här skulle köpa ett gäng.
Heroina isonycterina
Kollaps
X
-
-
Idag fick jag hem 6 st. Heroina isonycterina , spännande och se hur det går. Så fort de funnit sig till rätta kommer en filmsnutt...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Idag fick jag hem 6 st. Heroina isonycterina , spännande och se hur det går. Så fort de funnit sig till rätta kommer en filmsnutt...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag tror inte dom är VF, för dom åt och verkade "vana" vid granulat-foder.
Som sagt filmsnutt kommer...Kommentar
-
**Gnuggar händerna**Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det är kul med rariteter Just nu vet jag inte ursprunget på dessa Heroinas. Zoo-butiken jag beställde dom ifrån visste inte. Kanske är det nån här på forumet som har koll på det?
Jag tror inte dom är VF, för dom åt och verkade "vana" vid granulat-foder.
Som sagt filmsnutt kommer...
Fisken er grei å holde så der er det ikke problemer.
Cichlid-PowerKommentar
-
Hei Uffe, jeg fanget fisken Heroina i Colombia ute i Florencia i Caqueta provinsen, fanget den i Quebrada Aquas Caliente og Quebrada Montañita, men den fantes sikkert i andre elver også. Jeg vet at Uve Werner har oppdrettet fisken og det er det sikkert andre som har gjort også.
Fisken er grei å holde så der er det ikke problemer.
Cichlid-Power
UffeKommentar
-
Kommentar
-
Hei Uffe noe tillegg info. Jeg husker ikke eksakt men fiskene blir vel rundt 12 cm. Om du vil lese artikkelen til Uwe Werner så er den i DATZ nr. 10-1996 på side 634 - 637. Skal du se bilder er det bare å søke på nettet. Jeg sender deg en link som har mange bilder av fisken http://www.google.co.uk/search?q=Her...w=1040&bih=907
Hilsen Cichlid-PowerKommentar
-
Heroina isonycterina
La upp en liten filmsnutt. Dom är svåra att filma nu, men det blir väl bättre...
Uffe
Kommentar
-
Stiligt, kul!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det fins ihvertfall to av disse i Norge også nå Det er nok ikke mange som kjøper en så uanselig fisk til en så høy pris! Men det er jo kult med alt som er sjeldent
HaakonKommentar
-
Stiliga är de. Hur stora/gamla är dedsa på bilden?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar