Har denna art någonsin förekommit i handeln i Sverige, eller gått att beställa. Tips mottages med tacksamhet.
Heroina isonycterina
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Har aldrig sett någon i butik.
Kolla med Alf dock, han gav mig denna bild:
Heroina isonycterina
Men jag tror han nämnde att det inte blev avkommor och att inte helle rhan sett den i butik...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Googlar man lite så kan man ju åtminstone finna att de har odlats i akvarium: http://www.cichlidae.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=4616
Men jag har då heller aldrig sett dem.Kommentar
-
-
Vet inte när nästa Tysklandsresa med MAF går av stapeln, men Tillman är givet att besöka när vi är därnere. Otrolig butik. Kommer jag ihåg det så kan vi kolla efter den då och kanske få med några ex hem.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Heroina
Hei Erik, nei fisken har aldri så vidt jeg vet ikke vært funnet i hobbyen eller i forretninger. Jeg fanget fisken i Colombia i 1993 og den ble beskrevet av Sven ikke lenge etterpå. Fisken er ikke så veldig pen, og fisken jeg tok bilde av var en ungfisk. Jeg skal ut i området Caqueta provinsen neste år,(Feb.-Mars) og fange den på nytt. Kanskje tar jeg med noen hjem??
Ciclid-Power
Kommentar
-
Hei Erik, nei fisken har aldri så vidt jeg vet ikke vært funnet i hobbyen eller i forretninger. Jeg fanget fisken i Colombia i 1993 og den ble beskrevet av Sven ikke lenge etterpå. Fisken er ikke så veldig pen, og fisken jeg tok bilde av var en ungfisk. Jeg skal ut i området Caqueta provinsen neste år,(Feb.-Mars) og fange den på nytt. Kanskje tar jeg med noen hjem??
Ciclid-PowerKommentar
-
Kommentar
-
Nei skal vi som holder på med søramerikanere,erkjenne at de
er i begynnelsen ganske grå, men har man tålmodihet blir det bedreQUOTE=Erik Åhlander;854875]Hej Alf,
Det finns väl inget roligare än gråa fiskar som knappt någon har hört talas om [/QUOTE]Kommentar
-
Kommentar
-
Jo jo försök dränka migKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Heroina isonycterina
Idag fick jag hem 6 st. Heroina isonycterina , spännande och se hur det går. Så fort de funnit sig till rätta kommer en filmsnutt...Kommentar
Kommentar