NCS-shoppen äntligen öppen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

Woooooot?

Man har ju/väl en rätt till kritik..-får , man hoppas! -Årets T-Skirt-Logga=Suger!
    -Skulle aldrig ens komma på tanken att använda den i arbetet, som -atrbets plagg-
    Ok, man/jag köper en T-shirt för all-användning; dvs. inte bara för "Hobby evenemang" -
    Akv. relaterat.
    1/hur många har "dobbar" nuförtiden? ok, alla TAN hadde det för 20-30år sedan..-men det var då!
    2/ Det krävs en efterbliven, eller ett barn för att gå omkring med den T-skirten! Associationerna på håll, får en att tänka på nån Scifi. sak. Inte Akvarium relaterat. Iof. på nära avstånd. Då man har frågat vad "bilden" föreställer-kanske! ==> UFO-klubb?
    Näh! Tummen ned rejält för årets NCS-Skirt! = Fulaste någonsin, enligt mej, iaf.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Det är nog samma tryck som tidigare, men bra input. Kanske finns det skäl att ha annat tryck?! Är nog på samma lilnje jag skulle själv inte ha denna på jobbet...
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

Ursprungligen postat av Mr.Fish
        Man har ju/väl en rätt till kritik..-får , man hoppas! -Årets T-Skirt-Logga=Suger!
        -Skulle aldrig ens komma på tanken att använda den i arbetet, som -atrbets plagg-
        Ok, man/jag köper en T-shirt för all-användning; dvs. inte bara för "Hobby evenemang" -
        Akv. relaterat.
        1/hur många har "dobbar" nuförtiden? ok, alla TAN hadde det för 20-30år sedan..-men det var då!
        2/ Det krävs en efterbliven, eller ett barn för att gå omkring med den T-skirten! Associationerna på håll, får en att tänka på nån Scifi. sak. Inte Akvarium relaterat. Iof. på nära avstånd. Då man har frågat vad "bilden" föreställer-kanske! ==> UFO-klubb?
        Näh! Tummen ned rejält för årets NCS-Skirt! = Fulaste någonsin, enligt mej, iaf.

Kritik tycker jag är helt OK, så länge den bedrivs på ett konstruktivt och civiliserat sätt.

1. Jag vet ganska många som har dubbar även nu för tiden, och det är onekligen så att detta är föreningens logga (och har varit så i väldigt många år). Det är ganska vanligt att man använder föreningens logga på plagg som har med föreningen att göra (exempelvis i idrottsföreningar m.m.).

2. Personligen tycker jag att det ser ut mer som en fisk än en utomjordning, men det är onekligen subjektivt. Att det krävs en efterbliven upplever jag som ett påhopp mot alla som faktiskt tycker om tröjan. Jag gillar exempelvis den, sedan är det helt frivilligt att köpa/bära den. Jag hoppas sannerligen att du har sett fulare tröjor någon gång i ditt liv, men det är ju också upp till varje enskild individs tycke och smak.

mvh Joakim

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Hehe, Ja efterbliven lät ju väldigt och onödigt kraftigt.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• chas
            Användare
            • August 2009
            • 304

Ursprungligen postat av Mr.Fish
            Akv. relaterat.
            Att använda efterbliven som ett skällsord är bara fult och väldigt lågt. Klumpigt uttalat av dig. Skriv vettig kritik om du ska skiva alls. Fö jobbar jag som personlig assistent och blir mildt sagt förbannad av ditt inlägg.
            Plus att jag har dubbar.
            Alla har rätt att uttala sig om hur snygg dom tycker att loggan är. Inte vilka som kan tänkas bära tröjan.

Christian
            http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• diskus
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 276

Instämmer i kritiken även om den...

...var lite klumpigt skriven map skällsord....

Vi är alla stolta ciklidister och stödjer NCS, men för att visa det med en T-shirt, mugg eller motsvarande så kanske vi borde göra som företag i allmänhet. Dvs mellan varven så görs en
              sk. Re-branding av företag. Utan att göra reklam tycker jag ex. att Akvarielagrets logga
              är ett exempel på en betydligt coolare logga. Det är ju knappast en speciell art :-), men som logo lite mer 2012. Om sedan en T-shirt eller piké ska användas som bas är en annan fråga, osv...

Det måste ju finnas någon inom NCS som jobbar inom detta område som skulle kunna få till en "logo" tävling med relevanta riktlinjer
              Lite diskus, mal & malawi bilder
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

En tröja behöver ju inte bara ha logan som tryck. Andra varianter borde ju funka oxå.

///David

Kommentar

• eriahl
                  NCS Medlem
                  • December 2003
                  • 110

Köpt och tycker trycket är helt ok då det syns vad det är. Hade "dubbar" för längesedan och ser man fina så blir man lite småsugen men ingen plats nu.
                  Efterbliven? Kanske det. Men köpt åt både mig och son.

Kommentar

• Mr.Fish
                    Användare
                    • May 2004
                    • 1403

Ursprungligen postat av diskus
                    ...var lite klumpigt skriven map skällsord....

Vi är alla stolta ciklidister och stödjer NCS, men för att visa det med en T-shirt, mugg eller motsvarande så kanske vi borde göra som företag i allmänhet. Dvs mellan varven så görs en
                    sk. Re-branding av företag. Utan att göra reklam tycker jag ex. att Akvarielagrets logga
                    är ett exempel på en betydligt coolare logga. Det är ju knappast en speciell art :-), men som logo lite mer 2012. Om sedan en T-shirt eller piké ska användas som bas är en annan fråga, osv...

Det måste ju finnas någon inom NCS som jobbar inom detta område som skulle kunna få till en "logo" tävling med relevanta riktlinjer
                    -Det var det här jag ville komma till! -Kolla -även om Diskus- bara improviserade- så är bara den designen, så mycket "häftigare!
                    Diskussionen är igång! -Efterblivenhet,.,ok ett dåligt val. Men Jag har ett förslag , och om Ni tycker så. Jag skulle bära . Med stolthet en T-Skirt : ATT -Vi har ju 12st månadens -fisk. Att man sedan; efter årets slut fraqmrösta 1 av de 12! Och att den bilden blir en ,antingen . Rygg-tryck, eller -Front tryck =) NCS-Loggan ,kan man sätta antingen på axeln eller, en stor över ryggen.. Alltså Varför inte en Design tävling i JAN 2013 för "Årets NCS-Skirt? -Givetvis kan alla ,som fortfarande älskar dagens model.köpa denna ändå ;-)

Kommentar

• eriahl
                      NCS Medlem
                      • December 2003
                      • 110

Barnstorlek

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Allvarligt? Då borde vi kontakta dem?!

///David

Kommentar

• eriahl
                          NCS Medlem
                          • December 2003
                          • 110

För säkerhets skull så inget missförstånd. Om nu frågan är allvarligt menad. Det finns en möjlighet att det är en av mina tröjor.

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Ja jag tänkte väl det. Kul bild!

///David

Kommentar

Arbetssätt...