Rov malawi till 375 liters?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

Rov malawi till 375 liters?

är riktigt sugen på att köra ett kar med malawi, har ett 375 på g, tror ni att det skulle fungerar med nåra Strigatus i ett 375? hur snabbt växer dem? man kanske skulle kunna ha de i ett 375 för att sedan byta upp sig i akvariestorlek? hade varit nice att köra ett kar med strigatus och ett stort stim demasoni
  • endymion

Jag är mycket tveksam till att strigatus funkar med demasoni. Risken är ju att de gör som compressiceps, dvs biter sönder fenorna på mindre fisk.

Kommentar

• Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

även om det finns stenrösen? när jag hade vanliga compressiceps så stod de ofta rätt högt uppe i karet och brydde sig inte så mycket om fiskarna som var som vanliga mbunas. om strigatus är bara någom cm större än demasoni?

Kommentar

• Akvarieprofilen
        Användare
        • September 2008
        • 17

strigatus skulle jag köra i minst ett 540l helst ett 2m kar där de kan blomma ut ordentligt , tror inte det e nån fara med demasoni tror förr de stressar strigatusarna eller biter på deras fina fenor =/

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

köpte nåra P. electra igår. ska prova med strigatus, man kan ju byta ut 375 mot 540 om det skulle bli tajt. så tanke är att det blir blir electra, demasoni och strigatus. en liten chansning, vi får se hur det går, nu väntar bara att tajma upp med snubben som har demasonina

Kommentar

• Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

nu är allt på plats. nu ska strigatus hanen börja äta bara så är allt frid o fröjd. har provat med artemia,räkor, flingor och pellets, alla äter utom strigatus hanen

Kommentar

Arbetssätt...