If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Mjo praktiska mått och man har lite frihet. Hoppas det tar sig nu efter rescapen. Kommer bli ett artkar för Cichlasoma ornatum (cf.). Är lite lur på att skita i colmbiatetrona och köra kejsartetra och få det mer biotopinriktat på Rio san juan och kompletera med Geophagus pellegrini sen då ornatumen är större!? Det och byta ut t8 mot led snart.
Jag har något problem med mitt 430 liters akvarium. Det har varit igång i över ett år och inga problem tidigare. Jag har hyggligt med växter och bra tillväxt. Inga tillsatser används.
Jag har nu haft 2 Geophagus pellegrini (yngel på 6cm) som dött och en äldre nyckelhålsciklid som dött.
förloppet:
Fisken mörknar till
Har haft lite otur (tror jag), Jag var bortrest en vecka (6,5 dagar) och hade ingen som kunde komma förbi och mata. Jag tänkte att det borde de väl klara de är välgödda som det är.
När jag kommer tillbaka (i förrgår) såg allt till synes ok ut. Jag hade lite annat att stöka med så jag räknade inte in alla, men generellt såg
De har kvar, sedan hörde jag att det skulle finnas i Götet tror jag.
Jag ska lugna mig lite nu och köpa pellegrini eftersom i framtiden när allt lugnat ner sig (bäst att skynda långsamt denna gång). Får frossa i sniglar så länge
Kommentar