Tips på sällskap till placidochromis sp. Phenochilus Tanzania

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BjooorK
    Användare
    • August 2011
    • 64

Tips på sällskap till placidochromis sp. Phenochilus Tanzania

Har införskaffat mig ett 720 liters möbelakvarie som det skulle gått rovmalawi i, men sitter en btn amazonas (för snygg för att ta bort) som tar väldigt mycket simyta så beslutade mig för att mina placidochromis sp. Phenochilus Tanzania Skulle gå där istället, så nu behöver jag tips på lite sällskap till dom? tänkte köra 4-5 arter
    1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
    2x375L
    4x300L Under uppstart
    1x300L Tillväxtkar
    1x50l Yngelkar
  • Thomas R.

Placidochromis är en trevlig och rel lugn firre som går bra ihop med de flesta arter!
    Fint färgade P. hindei har alltid varit en av favoriterna (var kräsen när du väljer).
    En annan favorit är Chilotilapia euchilus .
    För att få in lite gult så skulle du kunna skaffa Aulonocara baenschi (mkt fin, tyvärr klart underskattad - det kan nästan tyckas att alla aulonocaror "ska" vara röda nu för tiden).
    Detta tillsammans med några kraftiga plantor av C. aponogetifolia och du får en "färgsprakande tavla" att njuta av.

Kommentar

• BjooorK
      Användare
      • August 2011
      • 64

Tack för riktigt bra tips har en grupp aulonocara OB som nog får följa med, vilken fördelning av fiskarna hade du kört? vet inte alls hur många liter bakgrunden tar av akvariet:/

Ursprungligen postat av Thomas R.
      Placidochromis är en trevlig och rel lugn firre som går bra ihop med de flesta arter!
      Fint färgade P. hindei har alltid varit en av favoriterna (var kräsen när du väljer).
      En annan favorit är Chilotilapia euchilus .
      För att få in lite gult så skulle du kunna skaffa Aulonocara baenschi (mkt fin, tyvärr klart underskattad - det kan nästan tyckas att alla aulonocaror "ska" vara röda nu för tiden).
      Detta tillsammans med några kraftiga plantor av C. aponogetifolia och du får en "färgsprakande tavla" att njuta av.
      1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
      2x375L
      4x300L Under uppstart
      1x300L Tillväxtkar
      1x50l Yngelkar

Kommentar

Arbetssätt...