kippar efter luft?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
[QUOTE=starfighter;854630]Tråkigt att de lät mig välja ut demasonisar som de första fiskerna jag köpte :/ QUOTE]
Ja man kan ju tycka att butikerna bör informera bättre om de fiskarna de säljer. Men samtidigt kan man ju aldrig komma ifrån att man har ett visst ansvar själv att ta reda på vad man köper.
Här är t ex information gällande Demasoni, där framgår det att rekomenderad akvariestorlek är 300 liter, de är revirhävdande och aggressiva och man bör ha en större grupp för att lyckas. Sen finns det förståss undantag som det gör med allt, vissa lyckas med få exemplar, andra med att ha dom i mindre akvarium osv. Det är generella rekomendationer från de som har hållt arten.
Nu är det som det är och det är ju tråkigt för det finns inget värre än när det börjar strula i burken. Det går liksom inte att njuta av burken så som det var tänkt.
Jag hade aldrig rekommenderat dig att ha malawi i en 120 litersburk ö h t. Speciellt inte aggresiva arter och då kan vi plocka bort i stort sett alla Mbuna. Kanske ett par av någon lugnare Aulonocara.
Men det är bara bryta ihop och komma igen. Köp en större burk, typ 375 liters och börja om och gör rätt. Läs på, fråga här och testa.
//ErikKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Brorsan skulle inte använda den pump han fick till akvariet så han hade 90 graders böjjar, de vart bra tycker jag ligger precis vid ytan.
Testade att montera pumpen på baksidan men pga bakgrunden jag har bara är tejpad på pla så lät de otroligt mkt.
Räcker det om jag vinklar munstycket så att det sprutar utåt i akvariet istället?(inte som det är på bilden)
Stort tack till akvarielagret som hjälpte mig med det här, nu rör sig de andra fiskarna fint i akvarietFrågar man inget får man inget veta!
120L Malawi
54L Kulfisk
MMA nörd av allra högsta grad!Kommentar
Kommentar