Är filmerna inbäddade nu? ... Inte i min iPhone iaf ... Det är lungt ... Klart du får fixa....
Vad har du lek på idag?
Kollaps
X
-
-
Coolt!!! Grattis!!
Hur går det egentligen till vid leken, har hanen typ en penis eller? Tyckte det såg ut som att de satt ihop där ett tag...
Är de aggresiva när de ska leka? Sköter de sina yngel på något sätt?Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Azras 8 L. Caeruleus "Nkata Bay" lever och mår gott i yngelkaret tillsammans med 4 stycken L46. Dessutom ruvar en Salousi och en Röd Rubin, så får se om det blir mer yngel i karet snart.Kommentar
-
VF Apistogramma sp. "Rio Mamore".
Tog hem dom för ett par veckor sedan, och nu går honan med lite yngel. Man får titta noga för ynglen är svåra att se. Hanen är, som sig bör (honan motar bort honom på klassiskt manér), spak i närområdet vid reviret men desto tuffare någon halvmeter ifrån där det finns lite fisk att hålla undan.
Kommentar
-
Härlig film Mats. Grattis till leken, de verkar ju inte särskilt blyga....=)
Ser ut som du stoppat ner kameran i ett svartvatten i något dike, mycket fint.Kommentar
-
Inte för att denna film kan mäta sig med Mats men det är ändå en lek...
Apistogramma hongsloi med några yngel (jag har snott en del av henne som jag ska dra upp).
Och nej, jag är inte full....bara lite skakig!
Kommentar
-
VF Apistogramma sp. "Rio Mamore".
Tog hem dom för ett par veckor sedan, och nu går honan med lite yngel. Man får titta noga för ynglen är svåra att se. Hanen är, som sig bör (honan motar bort honom på klassiskt manér), spak i närområdet vid reviret men desto tuffare någon halvmeter ifrån där det finns lite fisk att hålla undan.
Vi har inga bilder alls på denna firre om det nu är den. Är det ok om jag lånar filmen och undersöker lite vilken art det verkligen är?
Inte för att denna film kan mäta sig med Mats men det är ändå en lek...
Apistogramma hongsloi med några yngel (jag har snott en del av henne som jag ska dra upp).
Och nej, jag är inte full....bara lite skakig!
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det skall bli intressant att se om vi kan komma fram till vilken variant det handlar om!
Kommentar
-
Kommentar
-
Härliga filmer Mats. Hade nog sett de flesta från dina tidigare trådar men den med Apistogramma cacatuoides hade jag inte sett innan. Kul att se en hane så aktiv med att försvara yngel. Har inte sett någon hane så pass "nära" yngel och hona innan. Eller rättare sagt, han brukar inte tillåtas vara så nära...=)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar