Vad har du lek på idag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

Är filmerna inbäddade nu? ... Inte i min iPhone iaf ... Det är lungt ... Klart du får fixa....��

Kommentar

• Erik Österlund
      NCS Medlem

• January 2005
      • 3788

Coolt!!! Grattis!!

Hur går det egentligen till vid leken, har hanen typ en penis eller? Tyckte det såg ut som att de satt ihop där ett tag...

Är de aggresiva när de ska leka? Sköter de sina yngel på något sätt?

Kommentar

• kalven
        Användare
        • December 2009
        • 52

Mina L-201 har lekt igen!

Kommentar

• aejohansson
          Användare
          • May 2011
          • 432

Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Coolt!!! Grattis!!

Hur går det egentligen till vid leken, har hanen typ en penis eller? Tyckte det såg ut som att de satt ihop där ett tag...

Är de aggresiva när de ska leka? Sköter de sina yngel på något sätt?
          Hanen har 2 penisar som de släpar efter sig

Kommentar

• johho
            NCS Medlem

• March 2007
            • 1825

Kalven, trevligt, jag letar efter L201 att ha som komlement till mina L200

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Azras 8 L. Caeruleus "Nkata Bay" lever och mår gott i yngelkaret tillsammans med 4 stycken L46. Dessutom ruvar en Salousi och en Röd Rubin, så får se om det blir mer yngel i karet snart.

Kommentar

• Mats Bryzell
                Användare
                • March 2012
                • 231

VF Apistogramma sp. "Rio Mamore".
                Tog hem dom för ett par veckor sedan, och nu går honan med lite yngel. Man får titta noga för ynglen är svåra att se. Hanen är, som sig bör (honan motar bort honom på klassiskt manér), spak i närområdet vid reviret men desto tuffare någon halvmeter ifrån där det finns lite fisk att hålla undan.

Kommentar

• irwin_fletch
                  Användare
                  • April 2010
                  • 306

Härlig film Mats. Grattis till leken, de verkar ju inte särskilt blyga....=)

Ser ut som du stoppat ner kameran i ett svartvatten i något dike, mycket fint.

Kommentar

• irwin_fletch
                    Användare
                    • April 2010
                    • 306

Inte för att denna film kan mäta sig med Mats men det är ändå en lek...
                    Apistogramma hongsloi med några yngel (jag har snott en del av henne som jag ska dra upp).

Och nej, jag är inte full....bara lite skakig!

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      VF Apistogramma sp. "Rio Mamore".
                      Tog hem dom för ett par veckor sedan, och nu går honan med lite yngel. Man får titta noga för ynglen är svåra att se. Hanen är, som sig bör (honan motar bort honom på klassiskt manér), spak i närområdet vid reviret men desto tuffare någon halvmeter ifrån där det finns lite fisk att hålla undan.
                      Denna hade jag missat, vilken skönhet. Det borde vara denna som du har, eller misstar jag mig:

Vi har inga bilder alls på denna firre om det nu är den. Är det ok om jag lånar filmen och undersöker lite vilken art det verkligen är?

Ursprungligen postat av irwin_fletch
                      Apistogramma hongsloi med några yngel (jag har snott en del av henne som jag ska dra upp).

Och nej, jag är inte full....bara lite skakig!

Härligt med lekfilmer!
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Mats Bryzell
                        Användare
                        • March 2012
                        • 231

Ursprungligen postat av DaRe
                        Denna hade jag missat, vilken skönhet. Det borde vara denna som du har, eller misstar jag mig:

Vi har inga bilder alls på denna firre om det nu är den. Är det ok om jag lånar filmen och undersöker lite vilken art det verkligen är?
                        Härligt med lekfilmer!
                        Jag är tveksam till A. resticulosa. Här är några länkar du kan kolla på, och så slänger jag in några bilder på mina också.
                        Det skall bli intressant att se om vi kan komma fram till vilken variant det handlar om!

Bifogade filer

Kommentar

• Mats Bryzell
                          Användare
                          • March 2012
                          • 231

Ursprungligen postat av irwin_fletch

Johodå, Fletch! Jag tycker din film är jättebra och fin på alla vis!
                          Jag bränner in några lek- och yngelfilmer till - kan ju kanske vara kul att kolla på?

Kommentar

• irwin_fletch
                            Användare
                            • April 2010
                            • 306

Härliga filmer Mats. Hade nog sett de flesta från dina tidigare trådar men den med Apistogramma cacatuoides hade jag inte sett innan. Kul att se en hane så aktiv med att försvara yngel. Har inte sett någon hane så pass "nära" yngel och hona innan. Eller rättare sagt, han brukar inte tillåtas vara så nära...=)

Kommentar

• kalven
                              Användare
                              • December 2009
                              • 52

Ursprungligen postat av johho
                              Kalven, trevligt, jag letar efter L201 att ha som komlement till mina L200
                              Har du vägarna förbi falun så hör av dig, har många från tidigare kullar med!

Kommentar

• johho
                                NCS Medlem

• March 2007
                                • 1825

Ursprungligen postat av kalven
                                Har du vägarna förbi falun så hör av dig, har många från tidigare kullar med!
                                Hehe, Falun är inte direkt i närheten, men man vet aldrig

Kommentar

Arbetssätt...