Vad har du lek på idag?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Ursprungligen postat av DaRe
    Mina Guianacara geayi har frisimmare likaså ena paret Tahuantinsuyoa macantzatza det andra leker.

Samt mina Paraneetroplus synspilus , Chiapas har lagt rom.
    Lite på väg att bli frisimmare:
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• salmberg
      Användare
      • October 2007
      • 830

Har frisimande C.pusilum,C.amazonarum och Adinoacara sp.Colombia vf. De två sistnämda har jag sparat ca 100 yngel av.

Kommentar

• Jonny
        Användare
        • March 2010
        • 231

Geophagus proximus honan tuggar för fullt o man ser att äggen nu e kläckta, hanen pallade inte tugga mer än tre dagar på dom han plockade upp.
        Thorichthys meekii har sprattlare.

Kommentar

• classe
          NCS Medlem

• April 2007
          • 1147

jag har båda Labidochromis caeruleus "GOLDEN" och Metriaclima estherae "RÖDZEBRA" är leker sig så klart...
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• JimmyBoy77
            Användare
            • October 2005
            • 15

Mina Aristochromis christyi lekte för två dagar sen, får se om de lyckas även denna gång! Sen har jag alltid lek på Röd zebra och ancistrus!

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Ursprungligen postat av JimmyBoy77
              Mina Aristochromis christyi lekte för två dagar sen, får se om de lyckas även denna gång!
              Läckra firrar, vore kul att se lekbilder/filmer på dem.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• doohan
                Användare
                • August 2004
                • 1607

Å

idag lekte en Protomelas. Mbenji thick lips hona av sig själv i mitt 720, Hannen silade sand i andra änden han är mindre än honan så jag skall skaffa en större hanne....

Kommentar

• 56ovwal
                  Användare
                  • March 2004
                  • 664

Igår upptäckte jag att min Ophthalmotilapia nasuta Tiger Chimba -hona gick och tuggade. Tredje gången och denna gången ser jag gärna att hon går tiden ut. Tidigare har hon spottat efter bara några dagar. Ingen matning i detta akvariet och jag ska placera hanen i ett annat kar ikväll så honan får lite lugn och ro.
                  Köpte ett par hos Mal-Ta-Vi i höstas och hade gärna köpt en hel grupp, men det fanns bara fyra hanar och en hona kvar så det blev till att chansa med endast ett par. Jag vill verkligen ha en kull på dessa! Köpte även ett par VF Lestradea perspicax som också lekt tre gånger utan positivt resultat...
                  Pigge
                  Bygger ny akvarielokal:
                  http://ovwali.blogg.se/
                  Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• kaj.p
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2294

Fjärilsciklid
                    Senast redigerad av kaj.p; 10 February 2012, 10:46.
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Nu har jag lek igen på mina Aequidens sp. Janero Herrera förra gången försvann romen på natten denna gång kör jag med nattlampa. Jag skulle vilja se om de är munruvare som det sägs till skillnad från vanliga Diadema. Jag har inte hört tydliga rapporter på att så är fallet, åtminstone inte från någon på forumet.

Jag har iofs läst olika svar på olika ställen och sist upptäckte jag att på cichlidae hade Rico Morgenstein skrivit att det är diademan som är munruvare?!

///David

Kommentar

• Jonny Österberg
                        Användare
                        • December 2005
                        • 49

Kommer hem från jobbet idag och får se att mina Labidochromis caeruleus "vita" och Cyphotilapia frontosa samt Pseudotropheus saulosi lekt.

Kan det ha berott på fullmånen har om dagen?

Första leken på Pseudotropheus saulosi som jag inhandlade för 2 veckor sen.
                        Labidochromis caeruleus har jag haft i 3 år utan dom lekt så det är extra kul.
                        Malawi i 960L (inbyggt i vägg mellan två rum)
                        Malawi i 225L Hörnakvarie
                        Viktoria i 200L
                        Tanganyika i 540L

Kommentar

• Erik Österlund
                          NCS Medlem

• January 2005
                          • 3788

Äntligen en Copadichromis geertsi hona i yngelburken. Får väl se sen när hon släpper ut de små liven hur många det blir

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                            Äntligen en Copadichromis geertsi hona i yngelburken. Får väl se sen när hon släpper ut de små liven hur många det blir
                            Grattis mycket snygg fisk, du känner till att vi saknar 6 bilder på denne och att det pågår artregistertävling. Vi saknar även beskrivning på arten.

///David

Kommentar

• Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

I helgen lekte mina salvinis och niccar. Niccarnas rom var borta idag på morgonen såg jag, salvinisarna har en rejäl romkaka. Fan vilka fiskar vid lek alltså. I någon tråd för ett tag sedan skrevs det om de snyggaste honorna bland cikliderna. En snygg salvinihona som vaktar rom/yngel är inte direkt den fulaste fisken man kan ha i ett kar....

/Jocke

Kommentar

• Erik Österlund
                                NCS Medlem

• January 2005
                                • 3788

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                                Jaha nu har jag fått facit. 6 stycken blev det. Stora är dom iaf.

Kommentar

Arbetssätt...